Additionally, paste this code immediately after the opening tag: de perfecte wereldfiets edit: nieuwe vraag - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

de perfecte wereldfiets edit: nieuwe vraag

dat is inderdaad veel geld,

ik heb echter de optie genomen dat er een derailleur oog op staat dus moest ik mij bedenken kan ik dat er nog steeds op zetten.

ik heb nog niets besteld qwa onderdelen, maar een rohloffnaaf spreekt mij wel aan, en ik heb er eventueel het geld voor over inderdaad.

Ik ben aan dit idee begonnen om met rohloff onder de 2000 te blijven, maar heb ingezien dat dat niet gaat lukken. dit zou natuurlijk wel gaan als ik m XT afbouw, dan kom ik 500 euro goedkoper uit.

Ik heb zelf niet lang met de rohloff gereden, maar maar ff bij vittorio, ik was wel onder de indruk van de naaf (en nog meer van de maguras dus die komen er zeker op).

of de meerprijs opweegt tegen de voor (en ook een aantal kleine nadelen) is een discussie die al vaak gevoerd is natuurlijk... ik DENK voor mij wel, als ik hem nu blijk te haten, dan vinden jullie hier binnenkort een rohloff naaf op de marktplaats topic :P


Dit is de rede dat ik dit topic gestart heb overigens, dat ik over alles nog eens goed zou nadenken en meerdere meningen zou horen.
ik ga niet graag over een nacht ijs, en de rohloff is daar het hoofdblok in.

nu verder iets compleet anders, Sram dual drive, is dat iets waard, of moet ik er ver van weg blijven? het lijkt mij leuk moest het de rohloff niet worden, maar over de kwaliteit weet ik niks.


groetjes en bedankt voor je inbreng,

Thomas

Thomas,

afgezien van al het technische gedoe rond een Rohloff-naaf, adviseer ik je de volgende stappen te nemen in jouw beslissingsproces:

1. Vraag je af of je het geld ervoor hebt. Als het antwoord 'nee' is, dan is het einde verhaal.

2. Vraag je af of je het geld ervoor over hebt. Als het antwoord 'nee' is, of je twijfelt, houd dan je geld in je zak. Als het 'ja' is, ga dan door naar vraag 3.

3. Moet je er veel voor laten?
Als je er er een enkele boterham minder om moet eten, of je moet stoppen met roken dan zou ik voor een Rohloff gaan! Als het echt een inbreuk is op je verdere levensgenot, dan is mijn advies: niet doen!

Mocht je medio maart naar de Vakantiefietser-beurs in Retie gaan, dan kun je daar bij ons een opengewerkte Rohloff-naaf zien. Erg spannend!

Ik volg dit onderwerp met grote interesse omdat ik me heb voorgenomen volgend jaar een "echte" vakantiefiets aan te schaffen. Nu doe ik dit met een omgebouwde hybride die op zich erg goed bevalt maar het idee van een echte vakantiefiets gaat steeds meer kriebelen.
Wat de fiets betreft heb ik mijn keuze min of meer bepaald maar twijfel nog over XT of Rohloff. niet alleen de prijs bepaalt mijn keuze maar ook de transmissie eigenschappen.
Wat dat laatste betreft heb ik in ieder geval nog een vraag nl. is de Rohloff wel zo sportief als bv XT? Ik ben altijd gewend geweest aan sportief fietsen, snel opschakelen en terugschakelen. Wat zijn de ervaringen van "Rohloff gebruikers" op dit vlak?

mazzeltovv schreef:Wat dat laatste betreft heb ik in ieder geval nog een vraag nl. is de Rohloff wel zo sportief als bv XT? Ik ben altijd gewend geweest aan sportief fietsen, snel opschakelen en terugschakelen. Wat zijn de ervaringen van "Rohloff gebruikers" op dit vlak?
De Rohloff is wat dit betreft misschien nog wel sportiever. Je schakelt heel erg snel en direct. Met een Mittelmaiergreep op een racebocht gaat het wat moeizamer omdat de grip op de greep niet zo geweldig is (ik ben daarvoor nog op zoek naar een ooplossing om meer grip te krijgen), maar ik vermoed dat de standaard rohloffgreep wel erg snel is.

Overigens schakelt mijn Rohloff op dit moment iets minder. Hij grijpt niet altijd meteen de juiste versnelling. Binnenkort moet ik de olie verversen, want ik heb ergens gelezen dat dit bij het inrijden kan gebeuren. Olie verversen zou de remedie zijn.

Sjirk

hier stond een stom grapje op de verkeerde plaats :-D

om antwoord te geven op je vragenlijstje Eric,

1: Ja dat zou moeten lukken, ik ben net een rekening tegengekomen die ik nog ergens had, en daar stond net genoeg geld op voor het extra rohloff bedrag, ik dacht altijd dat ik die leeg gehaald had :P

2:als hij zo goed is als men zegt heb ik het er voor over, ik wil veel doen om niet in de problemen te komen in "the middle of nowhere", en ik geloof DAT hij zo goed is dus ja.

3: moet ik er veel voor laten, Tja laten niet, maar ik moet wel zien dat ik aan het geld kom, ik kan het voorlopig van mijn spaarrekening halen, maar wil het eigenlijk na verloop van tijd wel terugzetten. Ik heb wel een aantal vakantiewerk gelegenheden gepland al, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.


de fietsbeurs in retie ga ik zeker naar toe, ik woon nl op nog geen 10 km.
het ding is wel dat ik de onderdelen ergens de komende weken wou bestellen, omdat ik ze anders niet gelijk met mn frame heb, en ik moet de wielen ook nog laten spaken.


bedankt allemaal,

Thomas

SjirkM schreef:De Rohloff is wat dit betreft misschien nog wel sportiever. Je schakelt heel erg snel en direct. Met een Mittelmaiergreep op een racebocht gaat het wat moeizamer omdat de grip op de greep niet zo geweldig is (ik ben daarvoor nog op zoek naar een ooplossing om meer grip te krijgen), maar ik vermoed dat de standaard rohloffgreep wel erg snel is.
Sjirk
Bij Elan in Nijmegen (www.elan.cc) heb ik een deelbare racebocht gezien waar WEL een Rohloffshifter op past. Een foto heb ik er niet van maar als je meer wilt weten moet je daar eens informeren. Op mij kwam het 'doorgezaagde' stuur betrouwbaar over.

Samuel.

bombetter schreef:
SjirkM schreef:De Rohloff is wat dit betreft misschien nog wel sportiever. Je schakelt heel erg snel en direct. Met een Mittelmaiergreep op een racebocht gaat het wat moeizamer omdat de grip op de greep niet zo geweldig is (ik ben daarvoor nog op zoek naar een ooplossing om meer grip te krijgen), maar ik vermoed dat de standaard rohloffgreep wel erg snel is.
Sjirk
Bij Elan in Nijmegen (www.elan.cc) heb ik een deelbare racebocht gezien waar WEL een Rohloffshifter op past. Een foto heb ik er niet van maar als je meer wilt weten moet je daar eens informeren. Op mij kwam het 'doorgezaagde' stuur betrouwbaar over.

Samuel.
of deze oplossing, ook te bewonderen bij Recycle

Afbeelding

En volgens mij ook leverbaar door m-gineering.

Marten, jij hebt toch een racestuur met Rohloff-gripshift gebruikt voor Willem Jongmans m-gineering-fiets? :lol:

Eric Schuijt schreef:En volgens mij ook leverbaar door m-gineering.

Marten, jij hebt toch een racestuur met Rohloff-gripshift gebruikt voor Willem Jongmans m-gineering-fiets? :lol:
Willem heeft een Mittelmayer greep, maar die draaien minder fijn als de Rohloffgreep. Maar je hebt wel meer keuzevrijheid in het type stuurbocht
Afbeelding
Dit is het tweede model, de eerste versie is iets ronder, anders gekarteld en met losse kabelgeleiders

heel interessant allemaal, maareuhh ik gebruik straight bars 8) 8) :lol: :lol:

ik zit nog te twijfelen over de drager. ik heb gisteren deze mail van tubus gekregen
Hallo Herr Reher,

ich habe die Träger nebeneinander gehalten. Der Logo in 26/28" bringt die Taschen etwas weiter nach hinten, als der Cargo 28". Der Cargo 26" ist ca. 2cm niedriger; dadurch kommen die Taschen aber wieder näher an ihre Füße.

Ich empfehle ihnen daher den Logo.
Letztendlich muß jedoch der Fachhändler vor Ort ihr Rad in Augenschein nehmen und entscheiden.

Mit freundlichen Grüßen,


Michael Erwig

ikzelf hou eer van bomb proof maar ben toch aan het twijfelen omtrent de lengte.

nu heb ik niet zon grote voeten, en denk dat de cargo de beste keus is maar zeker ben ik niet...

wat raden jullie aan? (ja ik heb het andere topic gelezen)

groetjes, Thomas

edit: sorry dubbelpost

Ja ik heb die Mittelmeyer greep: http://www.mittelmeyer.de/html/rennlenker.htm
Dat is heel handig, ook al schakelt het wat stroef. Ik heb de indruk dat het langzaamaan beter wordt, maar het kan ook gewenning zijn.
Ik ben verknocht aan racesturen, en zou onder geen beding iets anders willen. Ik heb nu een 46 cm Nitto Noodle Bar, en dat vind ik echt het prettigste stuur dat ik ooit gehad heb. Het heeft een tamelijk vlak gedeelte direct voor je remgreep, zodat je handen er heel confortabel op rusten. Verder buigt het vanuit het midden iets naar je toe, zodat je je polsen iets minder hoeft te draaien als je het stuur op het rechte gedeelte vasthoudt. In een woord: ideaal. Dan neem ik die wat stroevere schakelaar wel op de koop toe.
Wim

niemand ervaring met de dragers op een 26 inch (met name de logo?)

Oké, ik heb op mijn 26# fiets een Cargo 26# drager. Mijn schoenmaat is 43, en ik heb Vaudé achtertassen (wil je nog mijn pincode?), en dat gaat allemaal goed met de hakken. Zoiets? :D

foutje

ja eigenlijk wel:p bedankt

En welk bedrijf verkoopt nu die perfecte vakantiefiets die voor de gemiddelde vakantiefietser in beeld komt.
Prijs idee E 1.500,00 - E 1.800,00

Willem zet je nieuwe fiets is op het forum. :lol:

mario

mario schreef:Willem zet je nieuwe fiets is op het forum. :lol:

mario
ssssjjt, niet aan de reclamepolitie vertellen: link

(het is die zwarte op 2/3 van de pagina)