Dag allemaal,
Als nieuweling binnen deze club lijkt het me een prima gelegenheid om een aantal van jullie te leren kennen, door naar de Harskamperdennen te komen.
Ik had al het plan om eind augustus een deel van de Hanzeroute te gaan fietsen, maar het nazomerweekend knoop ik er dan maar vooraan.
Betekent wel dat ik dus uit Winschoten even naar Kootwijk kom, om vervolgens op zondag of maandag weer naar het noorden te gaan om bij Bourtange de Hanzeroute te beginnen.
Ik denk dat ik Winschoten Kootwijk maar es in twee dagen ga doen, kan ik het tenminste rustig aandoen. Het is een slordige 170 km en mijn benen zijn niet meer de allerjongste. Bouwjaar 1945.
Naast elk jaar es 1 a 2 weken fietsen in Nederland ben ik dit voorjaar serieus aan de gang gegaan ( met de Vut, dus tijd) en heb ( met een bijna 30 jaar oude Giant Expedition ) de Groene Valeienroute gefietst en aansluitend weer naar huis via Moezel en Rijn.
Dit was voor de oude Giant teveel van het goede, er waren zoveel draaiende delen die bijgeluiden vertoonden dat renovatie me te duur werd.
Via Marktplaats een twee jaar oude Koga Randonneur op de kop getikt en daar ben ik nu volop mee in training.
Ik zal wel de nodige kritiek krijgen op mijn uitrusting, want ik sleep graag een slordige 35 kg aan spullen mee en ook het eigen gewicht zit zo rond de 90 kg. ( Op de voorjaarstocht slechts 1 spaak gebroken !!)
Stoeltje van ruim 2 kg, tent van 4,8 kg en zo zijn er wel meer zaken die vast wel lichter kunnen, maar ik kom waar ik wezen wil.
Ook de discussie " banden" heb ik met interesse gevolgd.
Ik heb gekozen voor Marathon XR 42 mm breed, gezien het treingewicht en gezien het aandeel onverhard van de Hanzeroute, tenminste zo komt dit op me over bij bestudering van de route.
Voor nu genoeg , zie jullie graag de 31e!
Groet
Jans Kinds