Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ook graag tentadvies - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Ook graag tentadvies

Bij (goedkope) tentjes is inderdaad het grondzeil meestal het zwakke punt. Bijna altijd lekken ze vanaf het begin, of al snel na enig gebruik. En dan word je wakker in een natte slaapzak, niet fijn.

Ik raad je sterk aan om er een grondzeiltje bij te kopen (zonder weekmakers er in verwerkt, Beverfolie voldoet goed) en dat dan niet onder je buitentent uit te laten steken (want dan loopt alsnog het water onder-, en in je tent).

Het beschermd bovendien je grondzeil tegen scherpe doornen en stenen etc., en als je het in je luifel laat doorlopen vermindert het aanzienlijk de hoeveelheid condens in je tent en staan je tassen ook nog eens droog. Het hoeft niet zo volumineus en zwaar te zijn en levert veel op.

Waar vind ik zo'n folie, hoe weet ik dat er geen weekmakers inzitten, hoeveel kost en weegt het?

Bij de speciaalzaken. Bever heeft het in elk geval. Al vind ik die van Bever die ik alweer een paar jaar geleden heb gekocht niet echt fijn. Nogal hard plastic.

Volgens mij kan je bij Carl Denig ook het een en ander krijgen, eventueel op maat gemaakt. Maar wat dat voor kosten met zich meebrengt weet ik niet. Lijkt me in dit geval wel van belang aangezien dit als belangrijk punt werd genoemd.

GoDiva schreef:Waar vind ik zo'n folie, hoe weet ik dat er geen weekmakers inzitten, hoeveel kost en weegt het?
Bij elke buitensportzaak. http://www.perrysport.nl/tegel/outdoor/ ... ondzeilen/

Torching Valk vroeg me om de foto's van de ventilatie van de Lightwave. Aangezien ik de foto's nu op internet heb gezet een link.

Jarno schreef:Torching Valk vroeg me om de foto's van de ventilatie van de Lightwave. Aangezien ik de foto's nu op internet heb gezet een link.
Thanks Jarno, maakt heel wat duidelijk.

Voor mij te weinig ventilatie.
De stokken zitten mooi in een gaassleuf. Hoe makkelijk je de stok in de sleuf werkt weet ik niet, maar n.a.v. de SOS tentenshow denk ik dat deze constructie meestal de stevigste tent oplevert.

Zeker. Maar de t2 trek xt heeft volgens mij achterin, bovenaan een extra opening die je kunt openritsen. Maar die heb ik alleen nog niet gezien. Hopelijk donderdag.
De knoop is doorgehakt, het is de t2 Trek xt geworden.
Ik heb gisterenavond eerst nog gekeken naar de Exped Venus 2. Ook een erg mooie tent met een slimme manier van stokgebruik en stokbevestiging. Twee parallellen bogen en een stok die daar in een 45 graden hoek overheen gaat. Op spanning zetten van de bogen doe je door een gesp strakker te trekken. Alles is gemaakt om het opzetten makkelijker te maken. De tent zet je in één keer op, dus binnen en buiten kunnen tegelijk omhoog. Ik was alleen niet tevreden genoeg met de voorruimten. Qua cm ruimte biedt deze tent aan beide kanten 15 cm meer dan de Birdland die eerder is genoemd, maar door slechts één spanpunt te gebruiken, is de winst minimaal. En ik vond de afwerking van het grondzeil op de spanpunten niet echt netjes.

De t2 Trek xt dus, wat mij betreft een erg mooie tent met een zeer mooie afwerking. Enig nadeel dat ik op dit moment kan bedenken is het opzetten. Bij deze tent moet eerst de binnentent worden opgezet, daarna de buitentent. Ik heb een dubbel grondzeil erbij. De normale footprint en ééntje speciaal voor het voorportaal.