Ik heb enorm veel plezier in mijn en met mijn Gezelle Geneve gehad. Met de ijzerzaag een stuk van het achterlicht afgezaagd en de drager zo passend gemaakt. Een grijs Alu Agu dragertje voor en fietsen maar. Met een deore groep. Gaat prima en helemaal in het Cycletours peleton waar je alleen een foto tas aan het stuur hebt en je boterhammen in de achtertas gaan tijdens de tocht.
Met tent en een paar dagen bagage wordt de fiets minder stabiel. Een zwabbertje. Dat zong ik dan ook. Daar komt zwabbertje Daar komt zwabbertje, Met zijn eigenwijze fiets. Dat lag ook aan mijn eigen gewicht. strak sturen was er niet meer bij. En dat lag niet aan (de) drank.
Bij Cycletours heb ik ook gezien hoeveel problemen er zijn met de Medeo fietsen die een paar seizoenen mee gaan. In zakkende zadelpennen. Slecht schakelen, missende versnellingen, losse sturen, wippende banden, wat stuk kan gaan gaat ook stuk. Onderdelen zijn aanwezig en dat is goed geregeld.
Stevigheid en eenvoud is naar mijn ervaring belangrijk voor een vakantie, Alles wat veert kost energie. Ook lege banden. Met slingeren beweegt de fiets waardoor het buigt en eventueel vermoeid en breekt. Uiteindelijk gaat alles wat stuk kan gaan een keer stuk. De vraag is welke termijn je acceptabel vind.
Ik Re-Cycle.nl de wereld op mijn lekker simpele stijve stalen fietsje. Als ik vering wil dan laat ik de breede-banden wat leeg lopen. Wil ik snel dan pomp ik ze weer op.
Ik heb de Gazelle fiets goed kunnen verkopen. Altijd een optie. Een populair merk en model kopen, uitproberen, verkopen of meer investeren.
Succes met je plezier in het fiets(en)reizen. Daar gaat het uiteindelijk om!!
Als je maar LOL hebt!!!
http://home.versatel.nl/cycletours