Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS... welke? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

GPS... welke?

B@se schreef:Aha, maar hierbij ga je andersom te werk... maar ziet er wel leuk uit zo met die fotokes.

Hier ging het toch om om zelfgematk kaart materiaal te gebruiken als ondergrond onder je gps?

Bas
Inderdaad, maar omdat ik nog geen GPS heb ben ik op zoek naar iets wat de mogelijkheden biedt om tzt mijn routes vast te leggen bijv zoals het voorbeeldje in Google Earth. Of dat ik onderweg een route kan volgen die ik mbv kaarten en google earth heb gepland. Ben gewoon benieuwd wat er mogelijk is op dat gebied.

Hm, dan zou je ook kunnen overwegen naar zoiets te grijpen:

Afbeelding

of de N95... ook zoiets maar dan zonder ingebouwde qwerty...

Maar thans is de oziexplorer wel degelijk een goede optie als je zelf kaarten wil bakken voor je gps.

Bas

B@se schreef:Hm, dan zou je ook kunnen overwegen naar zoiets te grijpen
Heel mooi...hoeveel kost zoiets? Lijkt me wel handig kan je meteen je weblog bijhouden in je tentje :lol:

hmm, de E90 is ter nog niet (officieel dan he...) maar wel bv deze http://www.smartphoneshop.nl/product/38 ... -plum.html doet ongeveer hetzelfde (ook s60 v3 met ingebouwde gps, maar das fp2) maar wat ik reeds gezien heb van deze toestelllen, das wel erg mooi, alles in een.

Maar idd is nog wel prijzig, denk dat de e90 retail iets van 600 euro gaat doen en een highend als de E61i rond de 400 a 450...

Bas

Handig hoor 5 megapixel camera, mp3, gps, pda en gsm. Kan je alle andere toestellen thuislaten. Aan de andere kant, als ie stuk is heb je niks meer! :roll:

hmm, stukgaan... ja ach..

mijn laptop is stu, een maandje met mijn E61 moeten doen als pc, ging aardig, met extern qwerty voor de lappen text en printen via irda is super.. nu ook smrt 2 go erop gezet en ben nu aan het testen (is wel met een BT gps) maar idd is wel een goede combo. Was wel blij dat ik een dergelijk toestel had.. anders had ik er een maand uitgelegen... geen andere pc voor mij beschikbaar.

ben benieuwd wanneer ik een hands-on kan doen over deze toestellen :lol:

bas

De tovenaar schreef:Handig hoor 5 megapixel camera, mp3, gps, pda en gsm. Kan je alle andere toestellen thuislaten. Aan de andere kant, als ie stuk is heb je niks meer! :roll:
Balpoint, schriftje, radio, voicerecorder, horloge, filmcamera..., kun je allemaal thuis laten!!
maar hoeveel batterijen moet je dan meenemen?
Lijkt me anders wel iets

B@se schreef: ben benieuwd wanneer ik een hands-on kan doen over deze toestellen :lol:

bas
Maak dan maar meteen een filmpje op youtube

B@se schreef:Hi Marco,

je hoeft niet geheel uit vectoren opgebouwde kaarten te hebben, als je genoeg punten op een kaart zet met betrouwbare coördinaten heb je aan een duidelijk plaatje genoeg, de simpelere eTrex ontvangers werken nl. al op de manier (degenen zonder wegen routing) het is natuurlijk wel makkelijker om de hoofdwegen ed te voorzien van een vector (die je als laag kan toevoegen op je kaart. Je kunt ook een route gebruiken als "vector" waarmee je kaart kalibreert... keuze genoeg.
hoi bas,
Klopt. Maar wat ik ermee bedoel te verklaren is dat een kaart als image iets anders als een kaart als informatiebron (maar goed, dat weet jij als Arcgis-explorer natuurlijk al :D )

indeed..

maar je kan ook dit soort dingen maken van kaarten :lol:

Afbeelding

das een kleine studie naar ruimte op basis van een dergelijk kaartje.

Afbeelding

maar voor het uitzetten en lopen een eigen route voldoet een platte kaart prima, zelfs op luchtfoto's gaat navigeren heel erg goed.

Bas

Hoe is dat met de I-phone waar Apple straks mee komt, heeft die ook dat soort van mogelijkheden als die N95?

De iPhone... ja is erg leuk, draaid embedded osx met een mini UI..... het jammere is dan weer dat het closed sources en closed rom is en je kunt er geen externe apps op draaien.... Jammer.

Maar als je kijkt naar de potenties van de nieuwe s60 toestellen, daar kunnen we allemaal erg ons voordeel mee doen... embedden gps oplossingen, super.

Bas

B@se schreef:Hm, dan zou je ook kunnen overwegen naar zoiets te grijpen:

Afbeelding

of de N95... ook zoiets maar dan zonder ingebouwde qwerty...

Maar thans is de oziexplorer wel degelijk een goede optie als je zelf kaarten wil bakken voor je gps.

Bas
Als je af en toe je weg wilt kennen is dit eneoptie, maar om je de weg te wijzen op je fiet "zonder stroombrond" zal je iedere dag maar 4 uurtjes mogen fietsen dan is batterij leeg :s

Voor op de fiets zoek een gps voor het buitenwerk bv garmin 60 csx zelfstandigheid van 18 uur en je moe tnog niet zuinig zijn met je batterijen van 2500 Mah :twisted:
rene 57 schreef:mooie apparaten,alleen een beetje erg duur hier .heeft er iemand misschien ervaring met het zelf importeren uit amerika waar de prijzen tot 50% goedkoper liggen? of loop je tegen torenhoge import kosten aan ?? groet rene.
Rene,
Onlangs een Garmin Venture cx (nieuw) gekocht in de States op ebay. Er worden er veel aangeboden voor rond de 140 euro incl verzendkosten (en zonder importkosten :roll:) scheelt idd meer dan 50%

Hoe ben je onder de invoerrechten uit gekomen dan?

Wendy1 schreef:Hoe ben je onder de invoerrechten uit gekomen dan?
Ik heb denk ik geluk gehad. Bij de post worden de artikelen waarvoor 19% btw moet worden afgedragen, eruit gehaald. Dit gebeurt echter steeksproefsgewijs is mijn ervaring. Mijn pakketje is erdoorheen geslipt (zoals wel vaker :lol: ). Voor computeraparatuur gelden denk ik geen invoerrechten, alleen btw zie
http://members.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll ... eelteenrol

Er stond ooit een tabel op de site van douane.nl maar die is nergens meer te vinden.

Verder heb ik mijn gps bij een particulier gekocht, deze heeft het pakje als "gift" verzonden, weet niet of dit uitmaakt.

Ik denk dat je rekening moet houden dat je nog een extra aanslag krijgt, waarbij de douane bepaald wat de waarde van het pakketje is (en die kan soms hoger zijn dan dat je ervoor hebt betaald).

Ik heb dus net mn abonnement verlengt bij orange en mijn (fijne M500 die naar mn ouders gaat) vervangen door een M700 (HTC 3600):

http://www.pdashop.nl/product/33935/htc ... ps-nl.html

PDA met GPS :D ... ga toch eens kijken van de zomer of ik daar op kan navigeren met fietsen. Natuurlijk neem je ook gewone kaarten mee, er is niks leukers dan 's avonds de route van de volgende dag met de medereizigers uit te stippelen... en in de toekomst wil ook wel eens gaan kijken of ik "moving maps" kan gebruiken.

Nu alleen nog zorgen dat ik hem opgeladen kan houden/krijgen. "Helaas" is Whiskey nu effe aan het fietsen en zal me dus wel geen ondersteuning kunnen bieden bij het bouwen van die veelbelovende forum-lader.

Binnenkort komt Garmin met 2 nieuwe modellen speciaal voor fietsers:
De Edge 605 en 705. Naast navigatie (gedetailleerde kaarten zijn op een Microsd kaartje in te laden) hoogte, stijging, snelheid, afstand, tijd, temperatuur, hartslag en cadansmeting en evt. vermogen (voor de fanatieke wielrenners).
Afbeelding

vraagje: kan je een garmin GPS van stroom voorzien via USB?

ottovds schreef:vraagje: kan je een garmin GPS van stroom voorzien via USB?
Ja, dat kan. Maar het zou mooi zijn als je die USB kabel dan ook kan koppelen aan de naafdynamo, heb ik al in dit topic gevraagd, maar die vraag blijft vooralsnog onbeantwoord.