Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegtuig of trein? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Vliegtuig of trein?

Zou de zeespiegel dalen als alle WF'ers niet meer vliegen?
Zou de zeespiegel dalen als alle Nederlanders niet meer vliegen?
Zou de zeespiegel dalen als alle Europeanen niet meer vliegen?
Zou de zeespiegel dalen als alle wereldburgers niet meer vliegen?

Ik geloof dat de mens invloed uitoefend op het klimaat, toch vraag ik me af of natuurlijke schommelingen zoals in de kleine ijstijd wel voldoende worden meegenomen.
Een vulkaanuitbarsting staat gelijk aan een ontelbare hoeveelheid vliegtuigvervuiling. Door de opwarming van de aarde ontdooid de permafrost in Siberië, daar ontsnapt methaan wat de opwarming weer bevordert. http://www.newscientist.com/article.ns? ... 725124.500

Het opwarmen is niet te stoppen. Ook de wereldfietser kan dit tij niet meer stoppen.

John.

johntelleman schreef: Het opwarmen is niet te stoppen. Ook de wereldfietser kan dit tij niet meer stoppen.
John.
Dat zou best wel eens een onomkeerbaar proces zijn. Toch maar gauw een vliegretourtje Groenland boeken voor het te laat is, kan ik tenminste nog de ijskappen zien smelten :cry:

En of ik nou wel of niet dat vliegticket boek, het vliegtuig vliegt toch. En ach, één tsunami, een foute president op de verkeerde plek of een paar fundamentalistische extremisten veroorzaken meer ellende dan een beetje opwarming van de aarde dus waarom zouden we ons druk maken.

Als we zo verder blijven redeneren kan je alles wel goed praten.

De tovenaar schreef:
Als we zo verder blijven redeneren kan je alles wel goed praten.
Je kunt de redeneringen (terrorisme, milieu, drugs,verkeersveiligheid, jeugdvantegenwoordig, etc) beter omdraaien. Als mensen bang worden valt er tenminste wat te verdienen ;) :D

Help, kan iemand deze discussie even naar Kletspraat verplaatsen????
De opmerking van Marten dat alle kosten uiteindelijk in CO2 worden omgezet (behoudens invloed van subsidies) heeft wel iets interessants, zij het dat er op plaatsen waar de kolen voor het opscheppen liggen wel heel gemakkelijk CO2 wordt gemaakt zonder de bijbehorende kosten :idea:
Leon

Even terugkomend op de vraag van Wiebe:

Ik zou informeren wat de prijzen zijn voor de trein in Noorwegen, dat zou nog wel eens vies tegen kunnen vallen, namelijk. Hoorde laatst dat er iemand voor een traject van 200 km zo'n €100 moest betalen!

Kijk ook even naar dit wat oudere topic. De Noorse spoorwegen hebben ook kortingstarieven als je vroeg boekt, het zgn. minipris tarief. Helaas is deze info niet in het Engels vertaald.

De tovenaar schreef:Als we zo verder blijven redeneren kan je alles wel goed praten.
In de middeleeuwen hadden we de kerk die hel en verdoemenis predikte.
Mensen die ruim dachten werden niet echt prettig behandeld, kijk maar naar Leonardo da Vinci. In die tijden werdt er aan bange mensen goed verdiend. Ook nu worden we geacht om te doemdenken, jammer.

Om bij iedere beslissing dat malle milieu er bij te halen, slecht voor het humeur en vooral levensvreugde.

Je gezond verstand gebruiken, zoals voor bestemmingen onder de 10 km de fiets i.p.v. de auto pakken, lijkt mij veel nuttiger.

Groeten, John.