hoezo verleden?Haike schreef:Lees ik hier over een wielren verleden?m-gineering schreef:Uit ervaring:
Wielrenners kun je ALLES wijsmaken
Wielrenners zijn net kraaien, als het glimt.....
(http://www.5311.net)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:hoezo verleden?Haike schreef:Lees ik hier over een wielren verleden?m-gineering schreef:Uit ervaring:
Wielrenners kun je ALLES wijsmaken
Wielrenners zijn net kraaien, als het glimt.....
Joke Tolsteeg schreef:
Fietsen zelf is ook eenvoudig gewoon trappen, maar daarna, (hihi)ik had, dacht ik, een eenvoudige vraag gesteld!
Van Harte!!Jongens, luister:
Ik hoor er nu bij!
Ik heb 'm gekocht!
Een rode Vittorio!
Nou een enkeltje Santiago vanuit Nederland is ergens tussen de 3200-3600 km Die fiets is net ingereden!!De maat van het frame is precies goed.
De fiets is gemaakt in november 1998 en er is maar een fietsvakantie op gereden. Zes weken naar Santiago de Compostella.
Mooi droog dusDaarna heeft de fiets in de schuur gestaan.
.Hij (het is een mannetje!) was dan ook heel stoffig
.De banden waren ook verdroogd
Als nieuw dusMaar er zit geen schrammetje op!
Wat Marten al schreef, of je met losse handen kan fietsenHoe moet ik zien of het frame recht is?
Allemaal goed spul,draaiende delen nakijken, niks vervangen want na 3200 km is dat echt niet versletenIk heb een lijstje wat er op zit:
Shimano LX voorderailleur
Shimano LX achterderailleur
duimshifters
21 versnellingen
Alessa velgen
Brooks countess zadel (ook droog)
recht stuur met barends
Stronglight balhoofd
Stronglight en TI tandwielen
Shimano BB UN trapas
vittorio tassendragers voor en achter
Een goede prijs voor een tweedehands doch met de hand op maat gemaakt fiets, die maar 3200 km heeft gemaakt? Die prijs is net zoiets als een vergeten Rembrandt op een zolder vinden en er €25 voor moeten betalenIk heb er 175 euro voor betaald
Nu mijn vragen:
is dat een goede prijs?
Niet per sé, neeDenken jullie dat ik naar Heerhugowaard moet
gaan
Er zit in Wageningen toch ook een fietsenmaker met verstand van zaken? Avaghon. Bouwt ook fietsen op maat. Waarom ga je daar niet naar toe?om 'm te laten opknappen of kan dat ook bij een fietsenmaker in de buurt (driehoek Nijmegen Wageningen Arnhem?)
Er schiet me nog iets te binnen; volgens mij geeft Vittorio 10 jaar garantie op z'n frame's. Dus als je denkt dat het frame scheef is kun je hem ook daar na laten kijken, want er zit nog twee jaar garantie op.Joke Tolsteeg schreef:Jeetje,
De maat van het frame is precies goed.
De fiets is gemaakt in november 1998 en er is maar een fietsvakantie op gereden.
Hoe moet ik zien of het frame recht is?
Dat kan in de loop van de levensduur van de banden nog wel veranderen. Nieuwe banden zijn door het nog dikke loopvlak anders van vorm en bij banden met een dikke slijtlaag maakt dat best veel uit.nikopaul schreef:Joke Tolsteeg schreef:{over met losse handen}
Lukt alleen met conti TT2000 en niet met Marathon XR's.
Industrielagers zijn niks beter als cup en conuslagersrene_maassen schreef: Je achterwiel is een zwakke plek als je meer dan 70 kilo weegt. Laat een knap wiel spaken met dikke spaken, 36 spaaks (voor 26"), hoge spaakspanning en 4x gekruist en een mooie naaf (bv DTSwiss) met industrielagers.
Rene
Hoi,rene_maassen schreef:Natuurkundig zou je zeggen dat slijtage lineair verloopt met het toenemen van het totaal gewicht op de fiets: maar toch is dat blijkbaar niet zo. Die slijtage/breuk is waarschijnlijk lineair tot de belasting waarvoor het ontworpen is: daarboven is iedere kilo extra gewicht een versnelling van zeg 5%. (die kritische grens lijkt te liggen zo ongeveer voor goede spullen (ik heb het niet over troep) bij zo'n 70 kilo rijdersgewicht
De DtSwiss Alpine 3 is verjongd: aan de uiteinden dik en in het midden dun. Daardoor zal ie bij de bevestigingspunten minder snel breken, maar is ie verder dun genoeg om nog lekker te kunnen rekken.rene_maassen schreef:Sinds ik extra dikke spaken heb (DtSwiss Alpine 3) en 4x gekruist patroon en industriestandaardlagers en dikwandige dubbel gebuste velgen, heb ik voor het eerst zorgeloze wielen.
optimist !!!!rene_maassen schreef:Er kunnen 3 dingen kapot gaan aan een naaf volgens mij terwijl je aan het fietsen bent in verweggisthan:
naafhuis kan scheuren, as kan breken, draad kan uit naafhuis scheuren, schroefdraad kan van freewheelbody springen.....1. De flens kan uitscheuren: einde alles (is mij nog nooit gebeurd, maar ik heb er wel van gehoord).
2. Lager kan slecht worden of zelfs vastlopen (kogelbreuk).
3. Freewheel mechaniek kan verslijten.