door
Jurr » za 26 jul, 2025 12:01
tuanis schreef: ↑do 24 jul, 2025 15:35
Wat betreft de voor-achterdrager: ik denk dat het op termijn idd een Tubus setje wordt [...]
viewtopic.php?t=40877
Moet ook nog een standaard op [...]
Zorg dat de standaard stevig vastzit en neem een goede. Bijvoorbeeld een Esge Pletscher exemplaar die zowel aan de staande als de liggende achtervork die gemonteerd wordt:
https://www.bike4travel.nl/standaards/5 ... 58691.html
Wel goed uitkijken of het matcht met je schijfrem bevestiging achterop.
Een standaard aan alleen de liggende achtervork zou ik niet doen als het frame er niet op voorbereid is. Het is namelijk best een belasting op het frame zo'n standaard, zeker als de fiets bepakt is met (vakantie-)bagage.
Maar de standaard weglaten kan natuurlijk ook nog, een Ortlieb tas is sterk genoeg om je fiets tegen te laten leunen als je je fiets tegen een muur/boom/whatever zet. Ik rij al jaren zonder.
[...] en spatborden maar die heb ik ook nog niet dus we hopen op mooi weer!
SKS Bluemels of Chromoplastics zijn prima en kosten niet zoveel. Pak de 60mm versie, daarmee ben je waarschijnlijk iets breder dan je banden. Bredere spatborden wordt waarschijnlijk lastiger tussen je frame. De variant waarbij je de uiteinden van de bevestigingsstangen vast zet met een klembout met gat en een moertje daarop draait om te klemmen vind ik het fijnst werken.
Als je de 28 inch variant neemt op een 26 inch fiets zijn ze iets lastiger te monteren door de afwijkende radius, maar eenmaal in de gewenste radius gedwongen door de montage heb je dan uiteindelijk langere spatborden dan wanneer je de 26 inch versie neemt. En da's dan vaak weer fijner in de regen die langere spatborden.