door
ErikB81 » ma 07 nov, 2022 12:55
Ik zal wel een keer 5 euro betalen, maar betwijfel of ik dat jaar na jaar zal herhalen.
Advertenties voor niet-betalers klikt als een goed idee. Plus verdere integratie van het forum op de website, zodat je als bezoekende forumgebruiker door hebt dat je op een website van een vereniging zit, dat is nu volledig onduidelijk als forumbezoeker (al dan niet via een zoekmachine).
Ik denk niet dat forums hun functie verliezen door de grote sociale media, ik zie facebook meer als een snel klik-klik-klik medium waar zelden serieus op inhoud wordt ingegaan. Voor het delen van foto's en reisverhalen is facebook een stuk gebruiksvriendelijker.
Mijn mening is dat, als je een beetje met de tijd mee wil gaan, de hele website eigenlijk op de schop moet. In plaats van een website, een los forum en facebook, zou je de boel moeten integreren naar één platform. Zet alle artikelen uit de tijdschriften online als premium-artikelen (het is fantastische content voor een website), integreer het forum in de website van de vereniging, maak er echt een community van. Je kan dan inkomsten genereren met advertenties.
En verschillende abonnementen verkopen. Bijvoorbeeld:
- volledige leden: kunnen alles lezen, zien geen advertenties en ontvangen het tijdschrift;
- digitale leden: alles lezen, geen advertenties, geen papieren tijdschrift;
- geen advertenties leden: geen besloten forum, geen advertenties, geen toegang tot het tijdschrift/premium artikelen;
- gratis leden: toegang tot het publieke forum, wel advertenties.
En dan kan je nieuwe topics die op het forum verschijnen ook op facebook plaatsen, maar reacties daar uitschakelen, zodat je bezoekers naar het wereldfietser platform stuurt. Laat leden hun eigen vakantieblog bijhouden op het platform (met makkelijk foto's uploaden en een interactief kaartje als ze dat willen). Of laat leden hun achtertuin/douche delen voor mede-wereldfietsers als ze dat leuk vinden.
Ik weet dat het een gigantisch project zou zijn, maar de basis voor een online platform is er. Met de inkomsten die je genereert zou je makkelijk een beheerder en een moderator moeten kunnen inhuren.
En dan kan je ook dingen als de ledenadministratie grotendeels automatiseren, met adreswijzigingen en facturatie, etc.
Een paar tegenargumenten zouden kunnen zijn dat de boel vrij commercieel wordt en dat het ombouwen klauwen met geld zal kosten zonder vrijwilligers. En misschien wil de vereniging de boel juist klein houden.
Het is een spontane brainstorm van mij, doe er mee wat je wil.