Valt reuze mee. Kan ik uit eigen ervaring zeggen.bert sitters schreef: Regionale treinen zijn deze zomer een probleem in Duitsland door de explosieve toestroom van reizigers dankzij het 9 euro abonnement dat een maand geldt in regionale treinen.
Dinsdag jl. met fiets op de VR van 11.50 gestapt in Verona Porta Nuova, overgestapt op Brenner en Innsbruck Hbf en overnacht in Kufstein.
Woensdag, gewapend met 9 euro ticket en Fahrradkarte van Kufstein via Munchen, Treuchtlingen en Wurzburg naar Frankfurt am Main Hbf gereisd. Afgezien van de ochtendspits rondom Munchen was het nergens echt druk en ik had geen enkele moeite een fietsplaats te bemachtigen.
Donderdag was het wel heel erg druk, ook met fietsers, vanwege de nationale feestdag Fronleichnam in o.a. NRW. Desondanks zonder problemen via Koblenz Hbf, Wesel en Arnhem Centraal zonder vertraging thuis gekomen.
Hele reis gedaan zonder ook maar iets tevoren te regelen, gewoon naar t station gegaan, kaartje gekocht, ingestapt.
Zolang je de weekenden en de feestdagen mijdt is er weinig aan de hand. En ook op die drukke dagen blijkt het mogelijk zonder problemen met de fiets de trein te nemen in Duitsland.
En goedkoop - de reis van Kufstein naar Arnhem kostte mij 21 euro, 1x een 9 euro ticket en twee keer een Fahrradkarte a 6 euro.