door
Timothy » vr 19 aug, 2022 11:22
Inmiddels weer thuis!
Ik heb mijn route nog wat aangepast a.d.h.v. tips van fietsers die ik onderweg tegenkwam. Met als doel: een mooie afwisselende tocht op zo rustig / veilig mogelijke wegen.
Na de Rallarvegen en het Sognefjord ben ik meer oostwaarts gegaan, via Dovre nationaalpark, Roros en Stugudal (zoals hierboven ook beschreven).
Hoogtepunten voor mij:
- Rallarvegen vond ik echt waanzinnig
- Sognefjord
- Dovre nationaalpark
- Het stuk tussen Stugudalen en Selbu ook erg mooi, met regelmatig passerende rendieren.
Het was een prachtige fietstocht over grotendeels rustige wegen. Ik heb op de hele route slechts 3 kleine tunnels moeten nemen richting Sognefjord, waar misschien 2 auto's passeerden.
Ik het zal het verslag nog wat verder uitbreiden binnenkort met geüpdatet route.
Op de Lofoten heb ik een auto gehuurd en gewandeld met vriendin. Ik heb nog nooit zoveel fietsers met bagage voorbij zien komen. Maar ik had het niet leuk gevonden op die E10 met al die campers en auto's, tunnels en bruggen. Als je de E10 kan overslaan met bus of iets dergelijks, en alleen de kleinere wegen neemt, zou het m.i. wel fijn zijn, als je met het wisselvallige, gure weer om kunt gaan