Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Pas op wat je zegt, in een ander draadje werd ik bijna afgemaakt om die petroleum.Speeder300 schreef: ↑za 16 okt, 2021 23:43Met petroleum spoelen is een goed idee; het lost smeermiddel dat voor en na de oliewissel in de naaf aanwezig is op.
Het is een beetje alsof je bedoelt dat de "dikte" van de olie het enige belangrijke criterium is van smeerolie. Ik mag toch hopen dat je dat niet bedoelde?Aziraphale schreef: ↑zo 17 okt, 2021 19:43Petroleum en motorolie zal vast werken, als de dikte van die olie goed is. Zelf zou ik het niet zo snel doen omdat ik geen idee heb waar ik nog aan petroleum zou kunnen komen ...
Bij de supermarkt.Aziraphale schreef: ↑zo 17 okt, 2021 19:43Zelf zou ik het niet zo snel doen omdat ik geen idee heb waar ik nog aan petroleum zou kunnen komen.
Ik begrijp wel dat ze er heel veel geld mee verdienen. Reken maar na: 2x1 liter verkocht voor €150 en dat gaat met winst (aanname), het veertigste deel daarvan 2x25ml voor een tiende deel van €150.
Werkt ook zo met minerale olie voor hydraulische remmenGrandonneur schreef: ↑zo 17 okt, 2021 20:41Ik begrijp wel dat ze er heel veel geld mee verdienen. Reken maar na: 2x1 liter verkocht voor €150 en dat gaat met winst (aanname), het veertigste deel daarvan 2x25ml voor een tiende deel van €150.
Klopt, lees daarom nog maar eens goed wat ik schreef .Poppink schreef: ↑zo 17 okt, 2021 18:18Pas op wat je zegt, in een ander draadje werd ik bijna afgemaakt om die petroleum.
viewtopic.php?f=8&t=36629
Tijd om in te grijpen.loknor schreef: ↑zo 17 okt, 2021 20:58Werkt ook zo met minerale olie voor hydraulische remmen
Ik zelf gebruik voor al mijn fietsremmen Shimano olie uit een voordeel fles van een liter en dat gaat ook bij de Magura's prima (ik ben natuurlijk verre, verre van de eerste die dat heeft uitgevogeld). Die liter Shimano olie in de aanbieding kost de helft van een liter Royal blood
En ik begrijp dat als ik echt goedkoop wil zijn ik Citroen LHM olie moet kopen (maar met die Shimano fles kan ik wel een tijdje vooruit).
@Bicyclette het is natuurlijk ook gewoon leuk om te achterhalen wat voor olie er nou precies in die naaf gaat. Niet om Rohloff een hak te zetten, maar je vraagt je toch af wat er nou precies in dat perperdure flesje zit. Zo vind ik het heel erg grappig dat mensen hebben uitgevogeld dat je met LHM olie ook gewoon je remmen kan vullen, ondanks dat ik ook gewoon een fles Shimano in de kast heb staan.
Daar ga ik wel van uit op dit forum.
Uhm nee, de kennis van een automonteur over auto's met Glycolisch DOT remvloeistof is prima, maar je mist echt wat info over schijfremmen op fietsen.
Ach desondanks weet je echt veel meer over smeren en DOT dan ik, ik volg gewoon braaf de instructies, als de fabrikant zegt dat ik lampolie of zonnebloemolie moet pakken doe ik dat ook
Bij Rohloff eigenlijk ook. Ik gebruik dezelfde nu reeds een 15 jaar (19 oliewissels). Geen enkel probleem gehad tot nu toe.Aziraphale schreef: ↑zo 17 okt, 2021 19:43Wat ik overigens wel een rare constructie vind is dat je eigenlijk ook iedere keer die stop moet vervangen. Die kun je bij een Alfine gewoon hergebruiken.