...en een stukje handigheid in het fietsen. Net als niet teveel kilo's mee. Anders wordt het toch eerder lopen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:...en een stukje handigheid in het fietsen. Net als niet teveel kilo's mee. Anders wordt het toch eerder lopen.
Bedankt voor de reactie Leon. Ik bedoelde met "ruwe data" dat ik de gpx niet eerst bewerkt heb in bijvoorbeeld Ride with GPS maar dat dit de gpx is zoals hij uit de GPS kwam (onaangeraakt). Inderdaad kan je GPXSee de lijn wat laten uitmiddelen (smoothing) maar die instellingen heb niet aangepast. Hij staat standaard op 3. Ik heb hem eventjes op 1 gezet en de hoogtelijn wordt er maar iets korreliger door. Wel heeft het veel invloed op de totale stijging en daling (wat ik in post ervoor bedoelde). Ik weet niet waar men verstandig aan doet. Teveel uitmiddelen poetst de kleine hoogteverschillen weg maar in de praktijk is telkens een paar meter omhoog en een paar meter omlaag wel degelijk vermoeiend en zou je ze moeten meenemen in het totaalplaatje van stijgen en dalen. Wat ik met de tweede post bedoelde te zeggen dat de GPS nauwkeurige hoogte info kan genereren (in GPXSee maak ik geen gebruik van DEM, het hoogteprofiel is dus op basis van GPS-data).
Die ervaring heb ik dus niet. Zolang het weer niet plotseling veranderd (onweersbui) zie ik in mijn track vrij nauwkeurige en consistente waarden.
Ja, klopt. Dat is een must zou ik bijna zeggen. Wel is het zo dat, wat ik al schreef, het na een periode uit staan even duurt voordat de juiste hoogte weergegeven wordt. Je kunt dus niet meteen wegrijden na aanzetten GPS als je waarde hecht aan de hoogte-info in het eerste zeg half uur.