Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Comfort 37/622 banden voor stads/tour fiets - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Comfort 37/622 banden voor stads/tour fiets

Wim schreef:
vr 15 jan, 2021 09:01
Ik draag op die fietsen dus ook altijd fietshandschoenen.
Ik weet niet of dit nog ontopic is, maar in mijn ervaring is de correcte houding op de fiets, in combinatie met een goed zadel, allesbepalend. Sinds mijn recentste fietsmeting heb ik helemaal geen fietshandschoenen meer nodig op de racefiets. Ik draag ze alleen nog om mijn handen te beschermen tegen de zon of de kou.
derdekeer schreef:
vr 15 jan, 2021 10:51
Ik weet niet of dit nog ontopic is, maar in mijn ervaring is de correcte houding op de fiets, in combinatie met een goed zadel, allesbepalend.
Helemaal mee eens. Ik heb eens, toen ik rond de 25 jaar was, een opoefiets gehad waar een zwaar versleten zadel op zat waar ik door een vreemd toeval heerlijk op zat. Ik kon op die fiets uren rondpeddelen zonder enig ongemak, wel wetende dat ik geen haast moest hebben. Ik woonde toen ook in vlak gebied. De enige momenten dat ik het ding dat alleen een tamelijk zwaar verzet had verfoeide waren de winderige dagen dat ik de trein moest halen. Het station lag 10 minuten fietsen ten zuidwesten van waar ik woonde.
Dat is niet zo'n toeval. Dit soort fietsen zijn een doorontwikkeling speciaal voor Nederland en tegenwoordig zie je nog steeds veel mensen daarop fietsen. Bij de modernere uitvoering krijg je de 3 versnellingsnaaf met terugtrap rem er min of meer gratis bij en kun je je in ons land bijna overal goed verplaatsen. De stadsfietsen met meer versnellingen en rollerbrakes zijn langzamer dan dit soort fietsen. De sportfietsen met derailleur en smalle banden kunnen sneller zijn maar rijden zij net zo lekker over een klinkerweggetje of bospad?