Iets meer is betrekkelijk want ik vind het niet iets meer_Peter_ schreef: ↑wo 11 nov, 2020 23:10Dus als je voor hydraulisch gaat geef dan wat extra geld uit aan een setje Hope remmen, die kun je zelf uit elkaar halen en ook weer (niet onbelangrijk) in elkaar zetten. Zeker als je in de winter doorrijdt zal je toch regelmatig de boel even schoon moeten maken. Daarnaast zijn zo'n beetje alle onderdelen los te koop. Ook leuk als je de boel een ander kleurtje wilt geven.
Maar de schijfremmen op fietsen zijn zoals meer dingen gekopieerd van de remmen van motorfietsen, bij een fiets schijfrem druk je ook zo de zuigers er uit en kan je dan schoonmaken, je moet ze er wel tegelijk uit drukken als dat kan of anders om en om.
Heb zelf liever Magura MT4 of MT5 of CM-e 5 remmen dan Shimano of Hope maar dat is persoonlijk.
Die km-standen zeggen meer over jouw rijgedrag dan over de kwaliteit van onderdelenLeon schreef: Op mijn Shimano V-brakes, van 26,39 euro per wiel, gaat 1x per jaar de hogedrukspuit, verder kom ik er niet aan. Na een middag in de warme zon krijgt het ene draaipunt per kant dan een drupje olie. Remblokjes gaan 20.000 km mee, velgen 40.000, als de fiets het haalt natuurlijk. Er zijn dus zijn jaren achter elkaar dat ik er niks aan hoef te doen. Daarvóór had ik vanaf 1993 cantilevers waarvoor hetzelfde gold.
Het bevalt me zo wel. Sinds ik de verhalen over moderne remmen op dit forum lees bevalt het me zelfs steeds meer.