Ik mis daar toch wel twee essentiële zaken:
A of ie lekker zit
B of ie heel blijft
A lijkt me de kernactiviteit van elk stoeltje. B een voorwaarde.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik mis daar toch wel twee essentiële zaken:
Leon, je wordt misschien teveel afgeleid door de "olijke" aanpak, beide zaken worden besproken.
Ik ga het niet terugkijken. Het is toch op zijn minst omschreven als iets zeer beperkts en zijdelings tussen alle overbodige geouwehoer op die webpagina.Bridgestone SM schreef: ↑di 07 mei, 2019 11:12A: Op beide kan je zitten, daar begint 't mee (elders vond ik bedenkelijker oordelen betrefde het comfort).
B: Het origineel scoort beter op de duurzaamheid
Wat betreft zitcomfort heb je een punt: zelfs gemiddeld lange mensen zijn vaak al te lang.Leon schreef: ↑di 07 mei, 2019 11:23...
Op zitcomfort sneuvelden in mijn testperiode 90% van alle stoeltjes. Op in de grond zakken van pootjes bijna de hele rest. Bleef er een over.
Zitcomfort moet iedereen zelf bepalen. Het is wel flink afhankelijk van je eigen lengte; de meeste stoeltjes zijn vooral geweldig voor kleinere mensen.
Zie eerder in dit draadje.Bridgestone SM schreef: ↑di 07 mei, 2019 11:31Maar goed, welke bleef er nu over voor jou ? En welke haalden de eindstreep net niet ?
Kennelijk ben ik veel zwaarder of kampeerde ik in erg zanderige gebieden maar die truc werkte bji mij bij zo'n stoelje niet. De zak vertrok meteen in de diepte, of er kwam een gat in. Zelfs mijn mayfly wil nog wel eens diep wegzakken. Nadeel voor mij is ook dat stilzitten niet echt aan mij besteed is.
Vlgs de laatste info zou de Helinox Zero tot 120 kilo moeten kunnen (ver)dragen.Polling schreef: ↑di 07 mei, 2019 11:59De Nigors mogen 120 kg hebben volgens mij, misschien was het zelfs 140. De Mayfly die we ook nog ergens hebben liggen (is er een van gesneuveld, ik woog 100 kg) en de Helinox die ik daarvoor in de plaatst kocht (ook gesneuveld) hadden een lagere max-belasting.
Wat houd je tegen? Begin een draadje "kampeerstoeltjes"Bridgestone SM schreef: ↑di 07 mei, 2019 10:48Ik vond deze Olijke productvergelijking![]()
Inmiddels weet ik dat de goede vriendin met stoeltje de Helinox Zero heeft .... en daar een officieel niet passend maar wel goed werkend Nigor kruisje onder. Zonder het kruisje was de stoel toch regelmatig zelf een "kruis" ... zelfs met dikkere doppen zakte ie in de grond, en eventueel zelfs door die dikkere doppen heen.
Nu nog eens kijken naar nog lichter en toch "comfortabel", dwz genre zitlap.
Tatteljee ken ik, maar het zitje overtuigt mij niet, Tattlejee doet overigens zelf ook aan kopieermachine-werk, en dat is maar goed ook, ik heb net een nieuw, dwz kopie-dak van ze uitgeprobeerd. Het kost wat (zelfs gewoon ongewoon veel) maar je hebt dan ook wat (slechts twee kleine ondergeschikte omissies, dat komt nog wel goed).
Groeten BSM
PS Het is natuurlijk weer een bezwarende klus maar wellicht zou het stoeltjes-deel van het AD-deel gesplitst kunnen/moeten worden.
Niet nodig... die is er al: Goedkoop kampeerstoeltjebert sitters schreef: ↑di 07 mei, 2019 13:12
[...] en [...]
Wat houd je tegen? Begin een draadje "kampeerstoeltjes"
Ondanks mijn 50+ leeftijd voldoet deze nog steeds.Wouter Duijndam schreef: ↑ma 06 mei, 2019 16:12Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor stoelen er mee genomen worden.
Wie kan er laten zien wat hij meeneemt?
Het punt waar ik zonder stoeltje last van had is dat het aantal uren dat er na het fietsen gezeten wordt nogal groot is. Op het Harskampweekend wordt er gezeten van ruwweg vijf uur 's middags tot elf uur 's avonds. Dan hebben ik en mijn rug een fijn stoeltje nodig.Ruud-H schreef: ↑wo 08 mei, 2019 12:29Ondanks mijn 50+ leeftijd voldoet deze nog steeds.Wouter Duijndam schreef: ↑ma 06 mei, 2019 16:12Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor stoelen er mee genomen worden.
Wie kan er laten zien wat hij meeneemt?
Uitgeklapt om overdag mijn broek schoon en droog te houden. Opgevouwen met wat kleren er om heen 's nachts als kussen.
Als ik een uurtje lekker wil relaxen, neem ik wel een stoeltje op een terras![]()
Vandaar dat ik geen stoeltje mee neem. Ik ben immers op fietsvakantie, en niet op zitvakantie.Bert van Sprang schreef: ↑wo 08 mei, 2019 13:47Inderdaad, bij dit soort weekenden waarbij het fietsen ondergeschikt is, is een stoeltje fijn.
Anja