Wel zo makkelijk is het wel. Een bosch accu in Europa is dezelfde als in Amerika. Ik heb een Riese Muller met interne accu. Dus als je een bosch accu koopt in Amerika, past die gewoon in mijn fiets.Software is ook hetzelfde. Enige is dat in Amerika de fiets 20 miles per uur gaat, en hier 25km, maar dat heeft geen enkele gevolg voor de accu, die past gewoon.
Hallo,Flix schreef: ↑di 23 mei, 2023 02:11Ik heb mijn fiets laten verschepen door een cargo agent op SPL. Zou eerst per zeevracht (uit Rotterdam) gaan, maar om onduidelijke redenen werd 'de boot gemist', en is de fiets per vrachtwagen naar Köln/Bonn verstuurd, en daar op een vrachtvliegtuig naar New York gezet. Een Apple AirTag aan de fiets was wel heel fijn, want daarmee zag ik dat het fout ging, en uiteindelijk zag ik 'm naar de Köln/Bonn bewegen, op het vrachtplatform aankomen, en even later zag 'm in New York staan. Geeft een boel zekerheid in dit nogal lastige gedeelte van het hele avontuur.
Nog een vraagje over het transport. Ik wou dus gewoon accu's in Amerika kopen, maar twijfel toch of het wel werkt. Ook kosten ze wel veel geld en je moet ze dan ook weer verkopen. Kan dus misschien beter gewoon de hele fiets met batterijen verschepen, zoals jij het deed. Mag ik vragen met welke bedrijf je het deed, en heb je ook een website of email adress?
En waar wordt de fiets afgeleverd? gewoon bij een hotel in new york, of bij een ophaalput of zo? Ik zelf ga denk ik ook gewoon vanaf New York toch maar beginnen en de hele continent doorkruisen. Heeft ook wel iets: Beginnen in het oosten met de appalachen bergen, dan de praires en de rocky mountians en dan het zuidwetsen met de woestijnen enzo. Heb ongeveer 10 weken de tijd dus moet lukken.