Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Er stond toch wel een weersverwachting in de krant?Martin E. van Doornik schreef: ↑di 26 mar, 2019 13:31Ik heb toegegeven maar één keer over de Afsluitdijk gefietst: van Den Helder naar Harlingen. Het was op 9 april 1971. Man, wat had ik daar een harde tegenwind en daardoor de boot naar Terschelling gemist! Tja, vroeger kon men niet op de weerkaarten kijken...
Vanuit een telefooncel in Den Oever. Met een dubbeltje of een kwartje.Leon schreef: ↑di 26 mar, 2019 13:34Dan belde je toch 003?Martin E. van Doornik schreef: ↑di 26 mar, 2019 13:31Ik heb toegegeven maar één keer over de Afsluitdijk gefietst: van Den Helder naar Harlingen. Het was op 9 april 1971. Man, wat had ik daar een harde tegenwind en daardoor de boot naar Terschelling gemist! Tja, vroeger kon men niet op de weerkaarten kijken...
Ik ben deels doof en kan daardoor nooit telefoneren! Ook nooit van 003 gehoord. Bovendien was het begin 1971 een moeilijke tijd voor me. Mijn moeder lag op sterven, vaak bezoeken aan het VU-ziekenhuis in Amsterdam (zij overleed 29 mei 1971, slechts 41 jaar oud). Om mijn hoofd wat te luchten drong zij mij er nog op aan om af en toe tussenuit te fietsen. Zelf ook na haar uitvaart wilde zij dat ik met het fietsen door moest gaan.
"Afsluitdijk mogelijk toch af en toe open voor fietsers."
Zonder tegenstand is het inderdaad makkelijk plannen maken en uitvoeren. In China had Leon nu al bezoek gehad van de politie na zijn vorige opmerking. Daarnaast had iedereen hem meteen ontvriend om zelf geen gevaar te lopen lagere sociale scores te krijgen. Maar goed, als dat de prijs is...Martin E. van Doornik schreef: ↑do 04 apr, 2019 21:40Waarom zo lang voor drie jaar dicht? In China klaren ze het karwei in drie maanden.
Klopt. Vandaar de voorgaande berichten.Petra137 schreef: ↑vr 05 apr, 2019 12:34Hallo,
Het lijkt zowaar mogelijk te zijn dat het fietspad over de Afsluitdijk toch open gaat, wat dagen in het hoogseizoen. we wachten af...
Groet, Petra.
https://nos.nl/artikel/2279013-afsluitd ... tsers.html
Begin 2011 ben ik gestart bij aannemer Ballast-Nedam voor de ondertunneling van de A2 in Maastricht. Daar kreeg ik een basiscursus civieltechniek, ik heb een elektrotechnische/KPN achtergrond en dan is wat kennis van wegenbouw wel handig.Martin E. van Doornik schreef: ↑za 20 apr, 2019 15:31Wat schetste mijn verbazing dat ik toch wel een tiental fietsers en een brommer op de Afsluitdijk heb zien rijden!
Aan de kant van Zurich stonden grote grondverzetmachines op het fietspad aan het werk. Aan de kant van Den Oever zag ik een groot hek, dat het fietspad afsloot. Hebben die mensen misschien hun fietsen per auto meegenomen en gingen vanaf de parkeerplaats bij het Monument een tochtje maken?
Waarmee maar weer eens is aangetoond dat fietsers niet serieus worden genomen. (Het smalende lacherige lachje proef ik er ook meteen bij. (Ik heb 3 jaar bij RWS gewerkt aan een snelwegproject))DaVinci schreef: ↑za 20 apr, 2019 16:33Begin 2011 ben ik gestart bij aannemer Ballast-Nedam voor de ondertunneling van de A2 in Maastricht. Daar kreeg ik een basiscursus civieltechniek, ik heb een elektrotechnische/KPN achtergrond en dan is wat kennis van wegenbouw wel handig.
Ook wegafzettingen was een van de onderwerpen. Een uitspraak van de gastdocent was: fietsers en voetgangers zijn net als water: die hou je niet tegen. In Maastricht heb ik dat verschillende keren ervaren en op de Afsluitdijk zal dit waarschijnlijk niet anders zijn.