Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mening over fietskleding.... - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Mening over fietskleding....

willem.m schreef:
wo 19 dec, 2018 13:58
....
Kijken ze nu vol verbazing naar mijn idiote fietsbroek of verlekkerd naar de de boodschapjes?
Je wilt niet weten hoeveel aandacht mijn (fiets)benen vroeger kregen.

BSM
Bridgestone SM schreef:
wo 19 dec, 2018 14:09
willem.m schreef:
wo 19 dec, 2018 13:58
....
Kijken ze nu vol verbazing naar mijn idiote fietsbroek of verlekkerd naar de de boodschapjes?
Je wilt niet weten hoeveel aandacht mijn (fiets)benen vroeger kregen.

BSM
Klopt.
gios schreef:
wo 19 dec, 2018 11:23
Enige reden voor mij om geen strakke fietskleding, die ik wel op racefiets en mtb draag, op reis aan te hebben is omdat het er niet uit ziet wanneer je een winkel, kerk, museum , enz in loopt... Bij koud weer draag ik overigens wel een synthetisch ondershirt, om zweet zo snel mogelijk van mijn lijf af te krijgen.
Met winkel geen probleem, verder wel herkenbaar en daarom vaak kleding mee die ik snel over de fietskleding heen kan trekken. Wel hygiëne houden in de zin dat je daar 1 set voor houdt omdat het vaak ook zweet oppikt van net na fietsen en dus ook als zodanig kan gaan ruiken. Voor na het fietsen+douchen heb ik weer een andere set kleding die ik zo veel mogelijk schoon houd.

[edit: typo's gefixt]
bast1aan schreef:
wo 19 dec, 2018 14:54
gios schreef:
wo 19 dec, 2018 11:23
Enige reden voor mij om geen strakke fietskleding, die ik wel op racefiets en mtb draag, op reis aan te hebben is omdat het er niet uit ziet wanneer je een winkel, kerk, museum , enz in loopt... Bij koud weer draag ik overigens wel een synthetisch ondershirt, om zweet zo snel mogelijk van mijn lijf af te krijgen.
Met winkel geen probleem, verder wel herkenbaar en daarom vaak kleding mee die ik snel over de fietskleding heen kan trekken. Wel hygiene houden in de zin dat je daar 1 set voor houdt omdat het vaak ook zweet oppikt van net na fietsen en dus ook als zodanig kan gaat ruiken. Voor na het fietsen+douchen heb ik weer een andere set kleding die ik zo veel mogelijk schoon houdt.
Ik had het eigenlijk vooral over de bovenkleding. Fietsbroek draag ik ook op fietsvakantie. Voor kerken en andere heiligdommen heb ik nog zo'n fladderende Pakistaanse pyamabroek (heet dat niet een shawar oid?)bij me.
gios schreef:
wo 19 dec, 2018 15:39
Ik had het eigenlijk vooral over de bovenkleding. Fietsbroek draag ik ook op fietsvakantie. Voor kerken en andere heiligdommen heb ik nog zo'n fladderende Pakistaanse pyamabroek (heet dat niet een shawar oid?)bij me.
Salwar of shalwar. Ook handig inderdaad. Als het maar snel (en over je schoenen - hoewel dat bij Boeddhistische heiligdommen weer niet hoeft) aantrekt. Maar een longyi doet het beter als handdoek/laken/picknickkleed/knapzak in geval van nood. ;)

Carl