Beste Peter de Rijk,
Op dit punt ben ik het roerig met je eens.
160 Euro extra voor de fiets naar Tunis is wel erg veel in verhouding tot de prijs van een gewoon ticket.
KLM doet inderdaad de grondafhandeling voor Transavia op Schiphol.
De trend van 80 Euro per fiets voor een enkeltje intercontinentaal breidt zich steeds verder uit over andere maatschappijen. Wil je je fiets tegenwoordig goedkoper dan 80 Euro meenemen naar Bangkok, dan zit je vast aan een vlucht met een overstap.
Die 40 Euro voor een Europees fiets-enkeltje staat vaak in verhouding tot de prijs van een ticket voor de passagier zelf. Ik vloog met Transavia van Barcelona naar Amsterdam voor 19,- Euro. Mijn fiets was dus ruim het dubbele. Daar kwamen nog wel veiligheidstoeslag, airporttax etc bij.
Ik heb onlangs met woordvoerders van een paar maatschappijen gesproken.
Zij hadden het over de "gigantische" extra kosten van vervoeren van een fiets. Is ook geen standaard bagage, maar moet apart beladen worden. Verder hadden ze "hun handen vol" aan claims van eigenaaren van beschadigde fietsen, omdat de fiets beschadigd was.
Bovendien hebben ze toch al last van de hoge brandstofprijzen en de extra kosten voor veiligheid.
Die brandstofprijzen en kosten voor extra veiligheid brengen ze gewoon in rekening: dat kun je passagiers met een fiets niet verwijten.
Uiteindelijk gaf de vertegenwoordiger toe dat ze liever geen fietsen vervoeren vanwege alle rompslomp.
Op dit punt ben ik het roerig met je eens.
160 Euro extra voor de fiets naar Tunis is wel erg veel in verhouding tot de prijs van een gewoon ticket.
KLM doet inderdaad de grondafhandeling voor Transavia op Schiphol.
De trend van 80 Euro per fiets voor een enkeltje intercontinentaal breidt zich steeds verder uit over andere maatschappijen. Wil je je fiets tegenwoordig goedkoper dan 80 Euro meenemen naar Bangkok, dan zit je vast aan een vlucht met een overstap.
Die 40 Euro voor een Europees fiets-enkeltje staat vaak in verhouding tot de prijs van een ticket voor de passagier zelf. Ik vloog met Transavia van Barcelona naar Amsterdam voor 19,- Euro. Mijn fiets was dus ruim het dubbele. Daar kwamen nog wel veiligheidstoeslag, airporttax etc bij.
Ik heb onlangs met woordvoerders van een paar maatschappijen gesproken.
Zij hadden het over de "gigantische" extra kosten van vervoeren van een fiets. Is ook geen standaard bagage, maar moet apart beladen worden. Verder hadden ze "hun handen vol" aan claims van eigenaaren van beschadigde fietsen, omdat de fiets beschadigd was.
Bovendien hebben ze toch al last van de hoge brandstofprijzen en de extra kosten voor veiligheid.
Die brandstofprijzen en kosten voor extra veiligheid brengen ze gewoon in rekening: dat kun je passagiers met een fiets niet verwijten.
Uiteindelijk gaf de vertegenwoordiger toe dat ze liever geen fietsen vervoeren vanwege alle rompslomp.