Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen fietskarren. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Ervaringen fietskarren.

245€ vind ik erg veel geld voor een extra wiel ... heb je nog geen kar hé.
Ed kettingvet schreef:
zo 28 okt, 2018 12:20
245€ vind ik erg veel geld voor een extra wiel ... heb je nog geen kar hé.
Inderdaad flink wat geld, maar als het perfect werkt op lange tochten en een wellicht nog een betere stroomlijn dan voortassen dan maakt me dat verder niet uit eigenlijk.

239 euro zie ik hier, inclusief spatbord en met aan elke kant een beugel. De tassen heb ik al. 21 euro voor nog een rekje dat flink naar voren zit, maar dat lijkt niet onlogisch


https://www.surfcarry.com/nl_NL/p/Fiets ... el-Solo/38
In het bezit van een Topeak Journey, aangeschaft via marktplaats voor een leuke prijs. Ik ben er zeer tevreden mee. Het koppelsysteem is handig, het scharnierpunt beweegt soepel en zonder bijgeluiden. Onbeladen heeft hij wel de neiging om een beetje te stuiteren maar dat is logisch en eigenlijk is dat het enigste nadeel wat ik kan bedenken. De drybag is superhandig en ook echt waterdicht. Volgens Topeak kan er 32 kilo in, ik denk dat hij bijna het dubbele kan hebben al gaat zwaar beladen wel ten koste van de stabiliteit, bij weinig snelheid heeft de kar dan de neiging om de fiets om te trekken. Vanuit stilstand wegrijden is wat zwaarder maar als je eenmaal op snelheid bent heb je amper in de gaten dat je een karretje trekt. Nog een nadeel is de mijns inziens absurde prijs, al had ik zelf mazzel met marktplaats, ik zou hem niet in de winkel gekocht hebben.
Ik heb nog steeds geen keuze gemaakt, aankoop gedaan.
Ik ben er wel meer en meer van overtuigd dat de bepalende factor in de keuze het gebruik als hondenkar moet zijn.(wil de kar ook voor andere doeleinden kunnen inzetten, zie openingspost).
Stabiliteit is dus belangrijk, en dan komt men natuurlijk uit bij de tweewielers.
Ik plan op termijn wat testritjes.