Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorbereiding Sinai - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Voorbereiding Sinai

130 berichten

FV schreef: Maar echt, Iraniërs schijnen geen arabieren te zijn, heb ik van horen zeggen...
Hoi Freek,

Iran is een land met vele volkeren. In het Noordelijke deel vindt je Turken.
Ook wonen er Turkmenen, Afghanen, Koerden, Lorren, Qasqai en nog veel meer soorten volkeren.
De ene heel bleek, de andere heel bruin, de volgende heeft een Mongools uiterlijk.
Maar de meeste mensen in Iran zijn Persisch, misschien wel een van gehoord?
Tegen de Iraakse grens wonen Arabieren....

Er staat veel over de diverse volkeren in de Lonely Planet, dus Freek, veel leesplezier!

Groeten, John.

Wat vind je daar nou van John????? :roll:

ja, ik meende al zoiets ergens gehoord en/of gelezen te hebben. Perzen ja, dat zijn geen arabieren.
Dus Carolien....!!! Wat let je nu nog om mee te gaan naar een niet-arabierenland!

een dik sponsorcontract! verder niks....

Hoi!

Allemaal bedankt voor de info :)
Een goede voorbereiding bespaard later altijd een hoop gedoe.

Groetjes,
Marc

Hoi!

Voor wie net als ik wil kamperen in Jordanie: http://www.offroad-reisen.com/REISEN/JO ... amping.htm
Een goede website met adressen en coordinaten van campings en informatie over de sanitaire voorzieningen etc. Duits. Ook voor andere landen.

Marc

ik weet het niet met dat camperen daar, het is wel een mooi lijstje, goed gevonden. En van jerash weet ik zeker dat het dat hotel 45 min fietsen buiten het stadje is en volgens mij ben je niet goedkoper uit als in het hotel tegenover de ruine wat minder sjiek is net zo duur en prcies wat je nodig hebt na een lange dag fietsen en oude stenen bekijken. Of het echt zo is voor jou dat merk je terplekke.

Klopt. En wat is er mooier dan 's morgens vanaf het dakterras nog even de oude keien van Jerash gedag zeggen, die liggen te glinsteren in de ochtendzon?? Prima hotel; als je er voor de 2e keer komt, krijg je de suite voor de zelfde prijs als een gewone kamer... prima hotel, met waslijn, en heerlijk ontbijt.
VErder zijn er bij de Dode Zee niet echt campings, maar wel een plantenkwekerij waar je kunt overnachten. In Wadi Rum kun je wel camperen. En Aqaba beschikt over een camping, maar die ligt mijlen ver uit het centrum, bijna in Saoudi Arabie, ook leuk, maar toch....

Succes!
Freek

whisky schreef:Hoi!

Voor wie net als ik wil kamperen in Jordanie: http://www.offroad-reisen.com/REISEN/JO ... amping.htm
Een goede website met adressen en coordinaten van campings en informatie over de sanitaire voorzieningen etc. Duits. Ook voor andere landen.

Marc

Hoi Wiskey Marc,

Leuke site! meteen aan mijn favorieten toegevoegd!
Ideaal voor de volgende reis naar Marokko.

Bedankt, John.

Hoi,

Wat is er mooier dan bij de ondergaande zon lekker te koken en vervolgens onder een stralende sterrenhemel midden in de woestijn in de tent te slapen en 'smorgens daar lekker bij zonsopgang je ontbijt te eten :-)

Maar als er inderdaad goede hotels zijn of er geen goede campeerplek voorhanden is dan overnacht ik denk ik ook wel eens een keertje lekker luxe in een hotelletje. Hoe zijn de hotelprijzen daar langs de route? Hebben jullie misschien af- en aanraders?

Marc

er moet nog bij:

terwijl er hordens mensen om je heen staan die niet met hun handen van je spullen kunnen blijven?

Die was snel :-)

Ik ben niet van plan om direct bij de dorpjes te gaan staan want inderdaad veel te veel bekijks en grijpgrage handen. De dorpjes liggen daar toch ver genoeg uit elkaar om een rustig plekje te kunnen vinden?

En mocht dat niet mogelijk zijn wil ik best wel in een hotelletje, mits niet te duur. Aanraders?

Marc

ga het proberen...... das alles wat ik zeg.

Aanrader koop de LP van de route staan tips in die wij hebben gebruikt.

je bent gek als je voor 5 euro een douche en rust laat lopen, denk ik.......

Hoi!

Gek verklaard iedereen me al, alleen al vanwege het feit dat ik naar Jordanie wil maar ook nog wil fietsen, dus kamperen kan daar nog wel bij :wink:

Misschien wat offtopic maar ik vind dat kamperen op een een of andere manier een meer intensieve beleving van de omgeving is. Ik bedoel natuurlijk niet qua rugpijn bij het opstaan natuurlijk :)

Marc

ik doe niets liever als kamperen en ik ben zo'n gek die in turkije syrie libanon jordanie israel en egypte is geweest.

Hoi!

Waarom kampeer je niet in die landen terwijl je dat elders wel doet? Jordanie is een relatief veilig land. Het enige nadeel is natuurlijk wel dat je veel extra spul (tent, eten) etc mee moet slepen maar dat neem ik dan maar voor lief.

Marc

omdat de omstandigheden niet zo waren dat ze er toe uitnodigden! en een lekker hotel voor 5 euro wel!

Hoi!

5 euro? Wow, dat is super goedkoop :) Is dat zo de gemiddelde hotelprijs buiten Amman?

Marc

ja echt helemaal niks ( beetje afdingen) maar een goedkope camping in europa is duurder. ik weet het niet hoor maar ik weet dat wij die tenten niet voor het sjouwen mee hadden genomen omdat we dat leuk vonden maar om ze te gebruiken maar daar kwam het dus niet van.

Hoi,

Voor die prijs wordt het wel heel verleidelijk :)

Ik neem dan mijn tent mee voor het geval er niks te vinden is en voor Wadi Rum.

Marc