willem.m schreef: ↑di 19 jun, 2018 19:27
Ik kan de felheid van de reactie ook niet plaatsen. Zelfs al is het waar, het komt nogal lullig om een bikefitting volledig af te serveren als iemand net schrijft een bikefitting te hebben gedaan. Maar op een forum is dat blijkbaar sociaal aanvaardbaar...
Het probleem is dat mensen naar een fitter gaan voor pijn... maar de beste fitter heeft geen enkele medische achtergrond, dus doet maar wat hem goed dunkt. De klant is blij... maar de pijn is vaak niet weg en komt terug... op naar de volgende fitter... Soms gaat pijn gewoon niet weg, maar dat is lastig te accepteren.
Ik kan echt draad na draad oplepelen van mensen die in deze spiraal duiken en werkelijk bakken met geld kwijt zijn.
Nogmaals, ik geloof dat de fitters hun best doen, maar het is absoluut niet gebaseerd op wetenschap, het is ongetest en vooral onbewezen (let op! er is ook in labs niet bewezen dat een cm hoger of lager iets uit maakt in vermogen).
Misschien wordt je goed op de fiets gezet, maar hou er rekening mee dat hier mensen worden doorverwezen voor DUUR advies (niet mijn woorden), waar dus totaal geen grondslag voor is (niet alleen mijn woorden, zie onderzoek van fiets en de weinige medische artikelen die er zijn)
Wat is jullie mening van een professie die allemaal een ander advies geven aan dezelfde fietser. Is er een super fitter en is de rest charlatans? Of is er geen beste fit? Als dat laatste waar is, dan is het vrij bizar om mensen aan te raden om naar een fitter te gaan. Ik snap dat dit confronterend is, maar het keiharde feit dat elke fitter een ander advies geeft maakt het adviseren van deze toch erg dure operatie eerlijk gezegd link.
Ik heb er serieus moeite mee als dit soort adviezen wordt gegeven zonder de disclaimer dat er totaal geen bewijs voor is. We gaan toch ook niet mensen doorverwijzen naar gebedsgenezers?
Pure logica.... geen emotie. Ik hoop dat jullie aan de hand van deze argumenten snappen waarom ik zo hard ben en snappen dat deze waarschuwing echt op zijn plaats is. Het is veel geld wat verdampt. En ja, ik hoop dat we elkaar voor dit soort dingen waarschuwen.
Of zoals een van de bekendste methodes aangeeft in zijn brochures naar de vakhandel... in drie dagen wordt je personeel EXPERT, waarbij er ook tijd is voor iets heel belangrijks:
Your employees will learn the difference between sizing and fitting, how to sell and talk to customers about fit, and how to overcome obstacles to create a thriving fit business.
Tsja. Dat soort info zal je van de fitter niet horen.