loknor schreef: ↑do 01 mar, 2018 20:57
Toen ik het testte werkte het juist niet meer boven een bepaalde snelheid
Vervelend was dat je als je op het vlakke je pedalen stilhield hij ook ging remmen. Super irritant. Maar dit is drie jaar terug, dus misschien is het verbeterd?
Tegenwoordig werkt de recuperatie van de GoSwissdrive motor als volgt. De bediening op het stuur geeft je de mogelijkheid om de ondersteuning in standen -2, -1, 0 , 1, 2, 3, 4 en 5 te plaatsen. De negatieve standen betekenen dat de recuperatie actief is, en dat je dus afremt op de motor. De positieve standen geven je de gewone ondersteuning. Elk van deze 5 positieve standen kun je verder parameteriseren via een smartphone app. Voor elke stand kun je immers het aantal geleverde ampère wijzigen (tussen 0 en 20A). Santos parameteriseert dit bijvoorbeeld standaard op level1-4A, level2-8A, level3-12A, level4-16A, level5-20A, waarmee je het dus iets zuiniger doet dan alles volledig open te gooien op 20A. Voor de recuperatiestanden bestaat deze parameterisatie niet.
Op vlak terrein betekent het inderdaad dat je zeker remblokjes kunt sparen door op tijd steeds je ondersteuning te wijzigen naar -1 of -2 wanneer je een remactie voorziet, en daarna tijdens het terug vertrekken weer wijzigt naar de normale ondersteuning. Het is dus remmen via een "min" knopje ipv de remhendel. Dit gaat vlot zonder handschoenen, met dikke winterhandschoenen gaat dit moeilijker.
Voor lange afdalingen is dit zeker handig om je snelheid min of meer onder controle te houden.
De recuperatie werkt ook niet als de batterij 100% geladen is, wat ook logisch is. De gewonnen energie moet wel ergens naar toe.
Binnenkort gaat GoSwissdrive echter nog iets verder gaan. Lees het paragraafje BERGABFAHRT-ASSISTENT maar eens op
http://www.go-swissdrive.com/en/news-de ... er-zeiten/