door
Mathij5 » di 29 aug, 2017 10:20
javb2812 schreef:
Beste Mathij5,
Als de grond niet vlak is, is het dan makkelijk om hem goed op te zetten?
Is het voor één persoon te doen om de tent bij harde wind met beleid op te zetten?
Hoe lang doe je er doorgaans over om het geheel op te zetten en weer in te pakken?
Die tentzak, past de hele tent daar maar net in of is die vrij ruim?
Hoe houdt het grondzeil zich tegen bijv. steentjes, naalden, boomwortels?
Is het in de praktijk bij warm weer een optie om alleen de binnentent op te zetten?
Zijn er momenten geweest waarop je liever de gewone versie had gehad ipv de xt?
Waar heb je hem gekocht?
Hans
* De tent is opzich goed op te zetten op onregelmatige ondergrond
* Ik heb de tent nog niet alleen opgezet icm harde wind. Als ik de tent alleen opzet ben ik zo'n vijf a tien minuten bezig (meer vijf dan tien, al veel lange fietsreizen meegemaakt dus kan de tent met mn ogen dicht opzetten inmiddels)
* wanneer je de tent goed oprolt past hij goed in de zak, ik rolde echter ook de groundsheet voor onder de binnentent en de groundsheet voor in de voortent mee. Dat is dan teveel denk ik.
* het grondzeil is van stevig materiaal, ik gebruik echter wel een groundsheet.
Voornamelijk voor het schoonhouden van de tentbodem. Na een nacht in de zeikende regen en modderige ondergrond kan ik mijn binnentent dan goed droog inpakken.
* de binnentent kan alleen worden opgezet, iets wat ik nog niet gedaan heb maar ik vertrek vrijdag naar Griekenland en gezien de temperatuur daar gaat het wellicht voorkomen dus kan ik je eind september meer vertellen.
* ik heb nooit de behoefte gehad aan een kleinere tent wanneer ik met zn tweeen reis. Voor korte solotripjes heb ik een ander tentje.
* ik kocht de tent bij Soellaart in Haarlem.
Groet,
Mathijs