door
jeroen_ » za 18 feb, 2017 13:31
Ik vind dat "Man Met Fiets" wel een goed punt heeft, in algemene zin: veel mobiele websites ervaar ik persoonlijk als een achteruitgang op mijn desktop met "groot" (19 inch) scherm t.o.v. de vorige, niet mobiele versie. Bijvoorbeeld:
http://www.knmi.nl. Je krijgt vaak minder tekst (informatie) te zien die uitgesmeerd is op meer beeld oppervlak waarbij letters m.i. vaak te groot zijn. Vaak ook "vervelend" sierlijke / ronde lettertypes die ik niet prettig vind om te lezen.
Maar deze verslechteringen ervaar ik tot nu toe niet op dit nieuwe forum, de letters zijn nog steeds duidelijk leesbaar en de letter grootte vind ik prima, niet vervelend groot. En volgens mij werkt de site nu ook goed op kleine scherm resoluties, dus dat lijkt mij ook een mooie verbetering, hoewel ik zelf niet zo mobiel aangelegd ben. Dus weinig klachten hier
Het enige wat ik momenteel onduidelijk vind zijn de icoontjes onder en boven de geposte berichten: zo kan ik het bericht van "Man Met Fiets" voor zover ik weet niet quoten, maar andere berichten in dit topic kan ik wel quoten? Verder zou het m.i. beter zijn als er een "hover tekst" (tekst die verschijnt indien men over een icoon gaat met muis cursor) verschijnt met uitleg wat het icoon doet indien men daar op klikt. Zo zie ik bijv. rechts onderin een plus icoon en een getal, maar het is mij niet direct duidelijk wat is betekent. Inmiddels zie ik dat het icoon rechts bovenin een menu uitklapt, maar je moet wel eerst klikken voordat je weet wat dat doet. Dat ervaar ik als verbeter punten.