Om een lang verhaal kort te maken: de eerste klacht die ik Bike Components stuurde i.v.m. de Schwalbe Marathon Almotion, werd aanvaard: teveel axiale en radaile slag op de band. Ik ontving een nieuw exemplaar, dat net zo abnormaal zwabberde als de eerste band. Opnieuw klacht naar Bike components gestuurd. Daar verzekerde mij men dat het 2de exemplaar extra gecontroleerd werd voor verzending, en dat er niks mis mee leek. Dat klopt ook: de band ziet er ongemonteerd perfect uit. Maar eens je die op druk zet: zwabberband!
Dus toen proberen een deftige video te maken (dit keer op Microsoft One Drive).
En gevraagd om de band zelf eens te monteren en op druk te zetten.
Klacht aanvaard door Bike Components, en de belofte om de band door te sturen naar Schwalbe zelf, waar ze die verder zullen onderzoeken.
Het derde exemplaar is gisteren van uit Duitsland verstuurd.
Ben zéér benieuwd
Ondertussen heb ik voor de fun m'n Easy Rohler eens op iets compleet anders gezet: Continental Race King 28x2.0 MTB banden in draadbanduitvoering. De band kost 1/3 (!) van een Schwalbe Marathon Almotion, monteert héél makkelijk, zwabbert niks, en maakt de Easy Rohler prima geschikt voor offroad gebruik.
In de winter wil ik wel eens lokaal gaan mountainbiken, maar heb geen MTB en nog geen ervaring. Dus als budgetvriendelijk"proevertje" de ER op offroadbandjes zetten, leek me geen slecht idee.
Ik werd als alternatief voor de Almotion ook de Continental Travel Contact aangeraden. Met wat ik in de thread lees, moet ik dat misschien maar gaan doen. Ook al trapt hij volgens tabelletjes en cijfertjes twee keer zo zwaar.
Wat me aan Schwalbe stilaan gaat irriteren, is dat ze graag (te) dure high tech bandjes maken, die echter bij het productieproces in Indonesië onvoldoende gecontroleerd worden. Hoe technisch verfijnd die bandjes ook zijn, met bvb de triple compound, je zou toch mogen verwachten dat de boel op punt staat voor het op de markt gebracht wordt. En dat lijkt niet het geval. De Supremes die oorspronkelijk op de ER's lagen, heb ik er af gegooid omdat ze overal gingen barsten, een klacht die ik ook zag bij Jan Janssen fietsen die standaard de Supremes hadden.
Ondertussen geniet ik van de Continental Race King's
Wim schreef:Noenkle, waarom heb je zoveel van je eerdere posts gewist? Zo is van dit deel van de draad niets meer te begrijpen. Het is wel de bedoeling dat andere mensen er ooit ook nog iets aan hebben.