Ik rij zelf al jaren met een doggyride gemonteerd op een quick release, zowel on als off road (niet altijd even aangenaam voor de hond, maar dan mag zij lopen). Tot op heden heb ik hier geen enkel probleem mee ondervonden, het enige waar ik wel tegen stootte, maar dit was mijn eigen fout was om lakschade te voorkomen er een lichte rubber extra tussen de QR en de koppeling te plaatsen bij mijn Santos.
Daar is de QR net iets te kort voor en kan die inderdaad losschieten, maar zonder dit hebben we nooit problemen ondervonden zelfs niet in serieuze afdalingen. (Zelfs dan ga je bij het starten een lichte speling gewaarworden achteraan, maar schieten je vullen niet uit elkaar
)
Ook twee klanten van ons rijden met een doggyride en of croozer met een Santos en ook daar hebben we nooit problemen van gehoord omtrent de QR.
Bij de doggyride is nog voldoende schroefdraad om de koppeling vast te zetten, maar te weinig dus als je ook je lak nog wilt beschermen. Ga even naar de winkel waar je de Santos aangekocht hebt, leg het probleem even uit en ongetwijfeld dat ze je netjes verder helpen. Vraag een nieuwe QR en fiets netjes verder...
Wil je er voorgoed netjes van af zijn, tja dan had je ipv de Santos een Surly Troll of Ogre moeten aanschaffen, die hebben ogen voorzien voor weliswaar hun eigen aanhangers, maar een andere aanhanger gaat hier eveneens perfect op![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Groeten Koen
Daar is de QR net iets te kort voor en kan die inderdaad losschieten, maar zonder dit hebben we nooit problemen ondervonden zelfs niet in serieuze afdalingen. (Zelfs dan ga je bij het starten een lichte speling gewaarworden achteraan, maar schieten je vullen niet uit elkaar
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ook twee klanten van ons rijden met een doggyride en of croozer met een Santos en ook daar hebben we nooit problemen van gehoord omtrent de QR.
Bij de doggyride is nog voldoende schroefdraad om de koppeling vast te zetten, maar te weinig dus als je ook je lak nog wilt beschermen. Ga even naar de winkel waar je de Santos aangekocht hebt, leg het probleem even uit en ongetwijfeld dat ze je netjes verder helpen. Vraag een nieuwe QR en fiets netjes verder...
Wil je er voorgoed netjes van af zijn, tja dan had je ipv de Santos een Surly Troll of Ogre moeten aanschaffen, die hebben ogen voorzien voor weliswaar hun eigen aanhangers, maar een andere aanhanger gaat hier eveneens perfect op
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Groeten Koen