Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets en wandelbeurs - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

fiets en wandelbeurs

Het interview met Bart Aardema kwam me wat bekend voor. In de pagina-info vindt ik "Gewijzigd: zaterdag 19 juli 2008 14:32:31".
Dus blijft de vraag: Hoe zou het met Bart Aardema zijn?

Het gymnasium kon je overigens ook voltooien zonder de naamvallen in Latijn allemaal te leren. De verhaaltjes in Latijn gaan namelijk altijd over hetzelfde, dus op het laatst had ik aan de woorden genoeg om er keurige zinnen van te maken :D
Leon schreef:Het gymnasium kon je overigens ook voltooien zonder de naamvallen in Latijn allemaal te leren. De verhaaltjes in Latijn gaan namelijk altijd over hetzelfde, dus op het laatst had ik aan de woorden genoeg om er keurige zinnen van te maken :D
Daar had je op het schriftelijk eindexamen inderdaad genoeg aan. Om in het eindexamenjaar te kunnen komen, moest ik echter wel vele jaren lang vijf uur per week huiveringwekkende kanonnades van een tirannieke docent over de ablativus absolutus aanhoren. Over de rest van de Romeinse cultuur leerden we niets. De Pont du Gard, de amfitheaters in Orange en Arles, het Colosseum en andere indrukwekkende ruïnes heb ik pas veel later ontdekt tijdens fietstochten in Zuid-Frankrijk en Italië.
O tempora, o mores!

Maar je had wel pech. Wij hadden een aardige leraar waar alle meisjes van de klas verliefd op waren en die een oneindige verzameling dia's uit de vroege jaren zestig had van nagenoeg alle Romeinse en Griekse bezienswaardigheden in Europa en Turkije. Die hebben wij allemaal gezien, wat het ontegenzeggelijke nadeel heeft dat ik nergens in Europa een tempel kan aanschouwen zonder dat die me verdacht bekend voorkomt.

Om daarmee op de beurs terug te komen: als je in alle rust overblijfselen uit vroeger tijden wilt zien moet je dit jaar naar Griekenland. Bij de beursstand van Griekenland stonden twee keurige heren treurig voor zich uit te staren. Alle andere bestemmingsstands werden van belangstelling bijkans omvergelopen.