Beste mensen,
Ik heb het topic met belangstelling gevolgd. De vraag was:
1. Bestaande situatie handhaven, dwz alleen inhoudelijke vragen stellen bij een ‘te koop’ advertentie over het artikel.
2. Ook toestaan dat er een oordeel gegeven wordt over de prijs en/of kwaliteit.
Ik heb het idee dat niet iedereen even goed door heeft wat de bestaande situatie is. Nou, dat is dus optie 1: Alleen reageren met inhoudelijke vragen.
Ik heb even geteld. Als ik het goed interpreteer zijn er nu 5 mensen voor optie 1, dat is de bestaande regel:
Opmerkingen en/of uitspraken over de aanbieder, de kwaliteit en/of prijs zijn niet toegestaan. Bij overtreding van deze regel, dan wordt je post zonder bericht (PB) verwijderd en krijg je een waarschuwing. Na meerdere waarschuwingen volgt een ‘ban’.
Dit zijn Erik op de fiets, heligek, Marianne, August, Ronald van der Perk
En er zijn 11 mensen voor optie 2, dat is de nieuwe regel die er als volgt uit zou kunnen zien:
De vraagprijs bepaal je zelf. Maar wees je er wel van bewust dat als je een niet reeële prijs vraagt, hier reactie op kunnen komen. Idemdito over de kwaliteit. Reken erop dat uitspraken als 'de beste, mooiste, etc.' ge-challenged zullen worden.
Dit zijn: Polling, SanderNL, Wim, Friso, MikeFietst, Leon, Alien, Peter1980, Inge1, Avic en Revanho.
Van Stef is me niet duidelijk waar hij voor kiest. De verwijzing van Marko begrijp ik ook niet.
Daarnaast worden een aantal technische oplossingen aangedragen die op zich prima zijn, maar die we met de huidige software niet kunnen implementeren.
Tenslotte is er een hele discussie. Is prima, maar het gaat me er niet om wie er gelijk heeft. Ik wil alleen weten wat je voorkeur is en waarop wel of niet gemodereerd moet worden.
En omdat ik als moderator (Hans) ook wat mag vinden:
August schreef:
Verkoopgedeelte is geen discussiegedeelte zoals de rest van het forum, zo simpel is het.
Ik weet niet waar August dit op baseert. Mij is dit niet bekend.
Mijn voorkeur zou overigens optie 2 zijn. Is minder werk voor de moderator
, als het een goede aanbieding is, dan zal er weinig tot geen commentaar op komen en als dit niet zo is, dan zijn de potentiële kopers geholpen.