Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Die Race Lite had ik ook getipt, maar hij wil geen Rohloff. En dat mag:).Marco Meijerink schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle posts heb doorgelezen dus wellicht schrijf ik nu iets dubbel. Is dit niet wat voor je:
Is een van onze favoriete fietsen. Meer plaatjes vind je op http://www.marcomeijerink.nl/index.php/ ... enparadijs
veel succes met keuzes maken. Leuk om te doen.
Marco
Travelmaster schreef:Die Race Lite had ik ook getipt, maar hij wil geen Rohloff. En dat mag:).Marco Meijerink schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle posts heb doorgelezen dus wellicht schrijf ik nu iets dubbel. Is dit niet wat voor je:
Is een van onze favoriete fietsen. Meer plaatjes vind je op http://www.marcomeijerink.nl/index.php/ ... enparadijs
veel succes met keuzes maken. Leuk om te doen.
Marco
Mooie foto's trouwens. Zag een ervan ook ergens in een winkel hangen.Marco Meijerink schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle posts heb doorgelezen dus wellicht schrijf ik nu iets dubbel. Is dit niet wat voor je:
Is een van onze favoriete fietsen. Meer plaatjes vind je op http://www.marcomeijerink.nl/index.php/ ... enparadijs
veel succes met keuzes maken. Leuk om te doen.
Marco
Ik zal eens een stapeltje maken Wim en dan kijken wat ik nodig heb. Ik vind het echter zonde om tassen aan mijn Pinarello te hangen.....Wim schreef:Ik denk dat je meer moet nadenken over je bagage even even wat minder over de fiets. De bagage voor zo'n tocht past prima in een zadeltas van iets van 15-20 liter, en dat weegt dan een kilo of 6. Klassiek zijn de zadeltassen van Carradice als de Nelson Longflap, maar Arkel heeft voor het voorjaar ook een nieuwe lichtgewicht zadeltas aangekondigd (ik heb ze gesuggereerd iets langere riempjes aan de bovenkant te monteren opdat je er een natte regenjas onder kunt binden). Een stuurtas zou ik niet gebruiken op een lichte carbon fiets, maar in plaats daarvan een klein afneembaar tasje op de bovenbuis voor paspoort, geld en telefoon.
Daarvoor heb je geen andere fiets nodig, al zou ik in plaats van eventuele carbon zadelpen een alu zadelpen monteren en nog een paar kleine aanpassingen doen. Maak maar eens een stapeltje van je bagage: 40 liter tassen zijn al tamelijk ruim voor een kampeervakantie in Europa, en totale overkill voor een hoteltocht.
Een andere fiets is alleen zinvol als je ook ultralichte kampeerspullen mee wilt kunnen nemen (10-12 kg) of als je over onverharde paadjes wilt kunnen fietsen. Maar als je dat wilt dan zijn fietsen met 28 inch bandjes ook geen goed plan, en lijken teveel op de fiets die je al hebt. Met Friso ben ik van mening dat je dan het beste kunt kijken naar een 650B randonneur met 42 (of misschien zelfs 48) mm banden. Als je 2500-3000 euro wilt uitgeven is een m-gineering binnen bereik, mits je snel bestelt. Een zo licht mogelijke fiets waarop je toch over slechte wegen en paden kunt rijden is een koorddans act. Iets te zwaar en het lichte soepele gevoel is weg en je hebt een stijve stugge fiets, iets te licht en het zwabbert en is instabiel met bagage. Een maatbouwer zet je op de weegschaal, neemt je bagagegewicht mee in zijn ontwerp, en kiest dan precies de juiste buizenset vor de perfecte balans tussen souplesse en stijfheid. En je hebt een fiets die echt past - hetgeen wel zowat het belangrijkste is voor comfort op lange afstanden.
Maar zoals gezegd, ik zou eerst eens goed kijken naar je bagage. Lees dit eens als achtergrond, ook al gaat het vooral over tochten met kampeerbagage: http://wiki.vakantiefietser.be/images/c ... kantie.pdf
Veel plezier,
Wim
De rijwielzaak waar is vorige week was deed dezelfde suggestie... Blijft een beetje raar idee: een racestuur op een MTB...Koen & Sam schreef:Al eens gedacht aan een 4.29 van Santos met schijfremmen en derailleur. Hier kan je wel een leuk racy fietsje van maken. Geometrie is identiek aan de cross lite.