TM, uiteraard staat en valt het met je middelen. Daarom wil je ook je wensen opschrijven zodat je kan (laten)beoordelen of je de centjes+mensen hebt voor die dromen.
Betreft mijn input; hoewel ik het proces niet heb gevolgd heb ik niet de indruk dat er geen mensen met kennis van zaken zich tegen aan hebben bemoeid. Dat lijkt me op dit moment niet het probleem.
Sowieso moet je enorm waken voor een pak ICT professionals die wel ff best-practices (heerlijke term) gaat uitrollen, met iedereen nog eens zijn eigen voorkeuren voor welke best-practices. Ik ben een gelover in voor simpelere trajecten niet te moeilijk doen, maar in ieder geval altijd vooraf puntsgewijs opschrijven wat je wil met daarbij een priorisering. Maar dat is mijn mening, ik ben ook veel meer klant dan project-jongen.
En dit+de voortgang dus delen met de gebruikers, zodat ze weten welke kant de zaak opgaat in plaats van dat men achteraf het nieuwe huis inloopt en dan constateert dat men eigenlijk veel liever een lekkere lichtgewicht tent had gewild