door
loknor » zo 26 jul, 2015 19:59
Ave Gone schreef:zoefie schreef:Bandenplaksetje van de
Decathlon, was mooi goedkoop. Te goedkoop? Wat zeggen jullie?
Een van mijn regels is dat ik nooit iets essentieels meeneem dat ik niet eerder al met succes thuis of op een proefweekend heb gebruikt. Ik heb er zelf ook wel eens tegen gezondigd, en pech gehad.
Ik gebruik ze al jaren en wij zijn echt VEEL fietsers (autoloos, dus ook woon werk).
Eerlijk gezegd is Decathlon spul zelden slecht, je kan er zonder spullen naar binnen lopen en gepakt en gezakt voor fiets/wandel vakantie uitkomen. Uiteraard kan het (veel) beter, maar Decathlon is gewoon best ok.
Jan Eleveld schreef:want ik wil graag een matje dat compact is, minimaal 7 cm dik en waar je het snachts niet koud op hebt
Ik heb jarenlang een Thermarest ultralight gebruikt, ongeveer 2,5 cm dun. Het is de eerste nacht even wennen, maar koud heb je het nooit op zo'n matje. Ik heb ook een gewone van ongeveer 4 cm dik. Die is wel iets comfortabeler, maar meteen ook een stuk groter en zwaarder.
Een matje van 7 cm dik lijkt me overkill.
Jan, je zou toch een keer een goede (moderne) Exped of Thermarest mat moeten proberen, het is echt niet voor niets dat men er zo enthousiast over is (zie ook de Hiking site). Het verschil in comfort met dat oudere spul is schokkend.
Die paar ons extra weegt echt wel op tegen het comfort, zeker als je toch al niet voor het gewichtsrecord gaat. Je bent immers fietser, voor hikers is gewicht veel belangrijker.
=> Oh ja, Decathlon verkoopt opblaaskussentjes voor 3,95. Wegen geen drol en zijn ontzettend compact. Wij gaan ze binnenkort proberen. Anders is zo'n Exped kussenpomp een handig ding(mits en indien je een Exped mat hebt, anders heb je niks aan die pompfunctie), maar is wel wat duurder en groter.