Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vrouw alleen naar Santiago fietsen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Vrouw alleen naar Santiago fietsen?

Travelmaster schreef:En Yopie heeft wel vaker van die heftige gebeurtenissen geloof ik (valt van het dak en zo), dus hopelijk is zij de uitzondering die de regelt bevestigt... :wink:

Geintje Yopie!
Nou leuk geintje hoor van het dak vallen .. :wink:

Maar ik wilde Tamara niet bang maken, vind alleen dat er op dit forum vaak nogal makkelijk over het solofietsen als vrouw wordt gepraat: 'Je intuïtie vertelt wanneer het niet veilig is'. Ja daar heb je veel aan als er plots een idioot voor je tent staat. Zorg iig op z'n minst dat je jezelf enigszins kunt verdedigen, je straalt zo echt meer zelfvertrouwen uit en voelt je zekerder.

Een klein voorbeeld toen ik vorig jaar met de fatbike in Nederland was. Logeerde toen bij een vriend op een woonboot, wilde net wegfietsen maar trok nog ff een extra shirtje aan (had de fiets even tegen een boom gezet). Er liep een man langs, hij keek misprijzend naar de fiets en plots greep ie hem scheldend beet en gooide hem het dijkje af. :shock: Gestoord! Dus ik sprong gelijk voor die gast, eistte dat ie hem onmiddelijk omhoog moest halen en dat ik totaal niet geïnteresseerd was in zijn ellendige rotleven dus dat ie maar ergens anders zijn frustraties moest botvieren. Het stomme was alleen dat ik het in 't zweeds zei :D , als ik nl moe, verdrietig of kwaad ben borrelen er zweedse woorden omhoog. Maar hij begreep door mijn wijzende arm en mijn 'kickboxhouding' toch wel wat ik bedoelde. Hij zei nog iets over asociale woonbootbewoners en idiote dikke fietsen maar hij was zo verbaasd dat ik zonder angst voor hem stond (hij was groter/breder dan ik) dat ie snel de fiets weer omhoog heeft gehesen. Of mijn heethoofdige reactie slim was weet ik niet, misschien dat hij nu een hekel heeft aan fatbikers of ook op kickboxen is gegaan .. wie zal het zeggen.

Maar iig voel ik me in m'n eentje met de fiets in bv verlaten Lapland veel veiliger dan bv in druk Nederland; hoe minder mensen, hoe minder gekken. Maar kan me ook heel goed voorstellen dat dagenlang niemand zien juist bij sommige vrouwen angst inboezemd.
En ik ben één keertje in hoog Lapland bang geweest. Was toen met de racefiets in Finland, had al veel km's door Zweden en Noorwegen achter de rug en ik was moe. Moe van de enorme afstanden tussen de kleine dorpjes zonder winkels, de hitte, de enorme wolken vol rottige knutjes en ik had in duur Noorwegen teveel dagen op alleen maar wortels, jam en brood geleefd. Ik was een beetje op en toen kwam de angst opzetten, heel raar. Er was nl geen dreiging, er waren alleen maar lege wegen en m'n racefietsje maar toch was ik bang. Voelde me een blond trutje die vraagt om verkracht te worden want welke meid gaat in d'r eentje, met strakke fietskleren in zo'n afgelegen gebied wildkamperen? Ik ben toen als een zombie in het ligstuurtje gaan liggen en heb de hele nacht doorgetrapt, weg van Finland, snel naar de zweedse grens. Best stom ja. En dus ook bedriegelijk fout om op je gevoel/intuïtie te vertrouwen.
De meeste verkrachtingen/aanrandingen gebeuren trouwens door een bekende of kennis van het slachtoffer .. is de intuïtie van de vrouw dan zo slecht of weet de man zich zo slim/sluw te gedragen dat ze hem vertrouwt?

Of heb ik het met dit verhaal nu nog erger gemaakt? Oeps, was niet de bedoeling hoor! Gewoon lekker fietsen en genieten Tamara!
Dat bedoel ik dus met "wel vaker van die heftige gebeurtenissen". :shock:
a joh, stel je niet zo aan! :D

edit
ik bedoel: overdrijf niet zo! :wink:
Als je dat dan ook even tegen jezelf zegt, heeft TS weer wat extra relativerend perspectief :lol: :lol: .
Mirjam Wouters werd al genoemd, maar ook zij heeft een slechte ervaring gehad in Iran.
Zij laat zich er niet door weerhouden om toch te blijven fietsen.

Wat in het voordeel van de politie in het buitenland pleit is dat zij vaker serieus hun werk doen, in Nederland zitten ze niet op aangiftes te wachten.
Hallo,

2500 - 3000 km vanuit Nederland lees ik,
vraagstelster wil dit op 3 weken tijd doen,
even een "soort" vergelijking: Ronde van Frankrijk 3500 km, beroepsrenners doen dit op 3 weken tijd, inclusief 2 of 3 rustdagen
conclusie: er zitten vele topsporters onder de wereldfietsers/sters :twisted:

Frank en Diane
Leuk dat er zoveel gereageerd wordt. Zo'n forum is eigelijk helemaal nieuw voor mij.
Ik vraag mijzelf eigelijk af wie er slechter af is als ik word aangevallen door een gek. De gek of ik? Ben fulltime trainster van verschillende sporten zoals fitness, crosstraining, bootkamp, spinning, wielrennen, body pump, kickfun, yoga enz, heb veel vechtsporten gedaan en kan mijzelf prima verdedigen. Waarschijnlijk heb ik met een potje stoeien de langste adem, omdat ik een uitstekende conditie heb. Iedereen gaat daar al snel aan voorbij als je dus een vrouw met blond haar bent en alleen op stap wilt. Je zoekt dan de problemen zelf op, bent een makkelijke prooi, bent ineens dom en naïef als je dat niet begrijpt. Tja......
Uiteraard wil ik ook niet dat mijn vriend en familie rusteloos thuis zit als ik wegben en daarom wil ik mij goed voorbereiden en ze gerust kunnen stellen.
Denk dat ik tussen de 21 en 25 dagen voor de trip ga uittrekken en daarna een aantal rustdagen neem in Santiago. Met mijn fulltime baan en verantwoording thuis en andere clubs kan ik niet langer wegblijven vind ik.
Ik ga morgen even langs de fietsenmaker met mijn fiets en ga kijken of die Bob Yak geschikt is voor mijn fiets. Deze kan ik daar eerst huren en in Nederland uitproberen. Mocht dit bevallen, dan schaf ik er zelf een aan. Laat ook even nakijken of mijn wiel dit aankan. Die fietstas voor onder mijn zadel en stuur vind ik ook wel interessant. Ga ik ook even achteraan. Mijn dank is groot:-)
frank en diane schreef:2500 - 3000 km vanuit Nederland lees ik,
vraagstelster wil dit op 3 weken tijd doen,
even een "soort" vergelijking: Ronde van Frankrijk 3500 km, beroepsrenners doen dit op 3 weken tijd, inclusief 2 of 3 rustdagen
Ik heb geen interesse in wielrennen, dus ik heb het even moeten opzoeken, maar de Tour van dit jaar is 3358 km. Ik reed van regio Rotterdam 2620 km naar Compostela; we weten geloof ik nog niet waar de vraagstelster woont, maar aan de 3358 km van de Tour zal ze dus niet gauw komen.

Tot nu toe was de langste dag van de Tour van dit jaar (voor de etappewinnaar) een dikke 5,5 uur; aanzienlijk korter dan de vraagstelster in het zadel wil zitten per dag. In de Tour houden ze er ook twee keer na een kwartier resp. een half uurtje mee op.
frank en diane schreef:conclusie: er zitten vele topsporters onder de wereldfietsers/sters :twisted:
Dat ben ik helemaal met je eens. Laat ze die watjes die een paar stukjes door Frankrijk peddelen maar eens een volledige kampeeruitrusting meegeven!

;)

Carl
De westelijke route is vanaf mijn woonplaats minder dan 2500 km.
Oww 2500 km dan kan het wel in 10 dagen :P
Maar: waaróm wil je het eigenlijk in je eentje doen? Vriendwil niet mee? Jouw antwoorden nu een beetje doorlezend vraag ik me tevens af waarom je nog twijfelt, als je zo zeker bent van eigen kunnen en je vermogen jezelf te verdedigen mocht het mis gaan? Of gaat het meer om het mentale aspect? De technische aspecten zijn allemaal al wel aan bod gekomen, in andere topics op het forum.
Vriend is geen fietser en dat zal hij nooit worden. Is ook niet nodig! Ik twijfel niet aan mijn capaciteit van verdedigen, maar zit natuurlijk niet op dergelijke situaties te wachten. Wil wel een beetje onbezorgd op pad gaan. Heb hier zelf nog geen ervaring in en wilde graag wat informatie opdoen. Ik pik de dingen eruit waar ik wat meekan. Lijkt mij heerlijk om eens mijn eigen plan te trekken. Het leven is geven en nemen en daar heb ik een aardige balans in. Toch een paar weken helemaal voor mijzelf heb ik wel verdiend vind ik!
Kom net terug van de fietsenwinkel en deze had een aantal mooie rekjes van Topeak rodie en Tubus evo. Ga een afweging maken voor de Bob of rekjes!
Gewoon gaan hoor, ben ook een vrouw, en zal mijn tochten ook alleen moeten fietsen, mijn man fietst ook niet en gaat het ook nooit doen :roll:
Fietsmaatjes zoeken is nou eenmaal niet gemakkelijk, en thuis blijven is geen optie.
Tip. Ga voor bagage op de fiets, fiets zelf met een Radical Design fietskar fijn als je niet zoveel hoeft te klimmen, voor langere tochten met veel klimwerk kies ik voor de fietstassen met minimum aan bagage, zeker als je zoveel kilometer per dag wilt fietsen.
Hoi Tamara,

In drie weken kan je makkelijk naar santiago. Wij waren in drie week in santiago en hebben het rustig aan gedaan. Van 9 tot 17 uur fietsen is prima te doen met daarbij nog veel tijd voor een lekkere lunch. Op de route zijn voldoende plekken voor je tent of een hostel oud.

Veel plezier!!
maar net wat je onder rustig aan verstaat :wink:
Ik fietste ook tussen 9 en 17 uur maar had toch echt meer weken nodig.
Benieuwd Tamara of en wanneer je gaat en hoe het jou vergaat. Je hebt wrs een goede basis conditie dus wie weet doe je het rustig aan in 3 weken.
Ga er in ieder geval van genieten.
Anja.
Drie weken kan heus wel, zeker met lichte bepakking. Ik reed vorig jaar zomer 2500 km van Sneek naar Assisi in iets 25 fietsdagen en heb bepaald rustig aan gedaan en veel bekeken onderweg. En had heel wat gewicht aan buik en bepakking bij me.
Aan de andere kant: ik voel me pas vrij als ik de tijd heb en het fietsen vooral een soort zwerven wordt.
Onzekerheid over de kracht van je materiaal lijkt me wel vervelend.
Ik ben vrouw en fiets veel alleen, ook bergen en heb contact met nederland, door iedere ochtend een sms (ik doe ouderwets, heb geen internet op phone) te sturen waar ik ben op vooraf uitgezette route, dat vind ik zelf prettig, route vooraf uitzetten, bv op google met a,b,c punten ed. met plaatsnaam, dan kan men ook makkelijk zien waar ik ben en naar toe ga, als er wat is, kan het laatste punt van herkenning gezocht worden ed.


en ik heb de telefoon iedere ochtend een uur aanstaan, dan kan ik of zelf bellen of gebeld worden,
als er dan iets dringends is, heb ik de hele dag om dingen te regelen ed. evt. terugreis.

als ik zelf niet sms, dan tijd afspreken tot wanneer 'men' alarmcentrale in moet schakelen ed.

zo doe ik het altijd met mijn zus, gaat prima,

onderweg ben ik niet bang, ik zorg dat ik mijn fiets altijd tip top in orde heb, met nieuwe onderdelen, zodat ik alleen banden hoef te plakken en ik heb een vouwband bij me.

En tijd, ik ben een keer in winter maart, van den bosch naar iig biaritz gefietst in twee weken, dus ik denk Santiago moet te doen zijn in drie weken, zeker met racefiets.

succes! :)
Hoe is de reis verlopen Tamara?
Anja
dijken63 schreef:Hoe is de reis verlopen Tamara?
Ze gaat volgend jaar...
:oops:
heb ik iets gemist.....