Een doodenge band dus!Wim schreef:Roel moet wel pech hebben: op het rondje Groningen van maart (geloof ik) plofte er ook al een achterband van hem. Dat was toen een Pasela, en die hebben daar inderdaad na verloop van tijd last van.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Deze voorlopige conclusie moet ik nu al weer bijstellen. Een dikke week geleden heeft Supreme 4 het begeven. Na 8350 achterwielkilometers kreeg deze band een snelgroeiende tumor.keesswart schreef: Afgezien van Supreme 3, die een bobbel kreeg, zagen de banden er nog niet heel slecht uit toen ze vervangen werden. Mijn voorlopige conclusie is dat ze het ergens tussen de 10 en 20 duizend km kunnen begeven, ook als ze er nog redelijk goed uitzien.
Het gele spul is niet het canvas maar de antileklaag. Het canvas zit nog dieper. Knip de hierdraden maar eens door en snij de rest door met een scherp mes, dan kun je de draadjes zien zitten.HansvanderVeeke schreef:Zeker nog 1-2 mm rubber voordat je op het canvas komt. Naar mijn idee had ik er nog wel even mee door kunnen fietsen. Hoeveel? Geen idee. De band is een kleine 6000 km meegegaan.
Bij Schwalbes wil dat ook wel eens blauw zijn, als je dat ziet is de kans op een klapband dan wel bijna 100%. Inmiddels 1 keer meegemaakt op een zondag in Slovenië na sluitingstijd 100 meter voorbij een fietsenmaker, die zich afvroeg waar de knal vandaan kwam en nog 2 banden in de juiste maat had liggen, de andere was inmiddels ook op sterven na dood. (geen MarathonAve Gone schreef:Het gele spul is niet het canvas maar de antileklaag. Het canvas zit nog dieper. Knip de hierdraden maar eens door en snij de rest door met een scherp mes, dan kun je de draadjes zien zitten.HansvanderVeeke schreef:Zeker nog 1-2 mm rubber voordat je op het canvas komt. Naar mijn idee had ik er nog wel even mee door kunnen fietsen. Hoeveel? Geen idee. De band is een kleine 6000 km meegegaan.
Ik heb een schwalbe wel eens doorgefietst tot ik een doorlopende gele streep had.
Op de stadsfiets geen probleem, als gaat hij wel langzaam gemakkelijker lek.
Die variant had ik nog niet bedacht. Zo zie je maar weer.Carl schreef:Gemoedsrust kopen voor je vakantie (neem ik aan) en bij thuiskomst duurzaam je oude band opmaken?HansvanderVeeke schreef:De komende maand staan er ongeveer 2000 km op het programma. [...] Voor twee tientjes gemoedsrust kopen? Of duurzaam doorfietsen en de band 'opmaken'?
Carl
Ik had het ook niet voor niets over mijn stadsfiets. Met die band van jou zou ik ook voor de vakantie lekker een nieuwe kopen.HansvanderVeeke schreef:De komende maand staan er ongeveer 2000 km op het programma. Ondanks het profiel dat erop zat, voel ik met toch fijner met de nieuwe band.
De nieuwe Big Apple heeft een ander profiel dan de oude. Voor een betere vergelijking is hier nog een foto van een nieuwe Big Apple 'oude stijl':HansvanderVeeke schreef:Nog even een vervolg hierop. Ik heb afgelopen weekend mijn Big Apple vervangen omdat ik het profiel toch erg afgesleten vond. Zie onderstaande foto
Ter referentie. Zo ziet het profiel van een nieuwe band eruit:
Hee dat wist ik niet. Keek net op de Contis GP 4-seasons maar kan geen putjes ontdekken, ja wel op de achterband een vage afdruk wat er misschien op lijkt. Dus versleten?Alien schreef:Sommige typen banden (Continental Granp Prix, bijvoorbeeld) hebben een slijtage-indicator. Er zit een putje in het loopvlak, als dat niet meer zichtbaar is, is de het tijd voor vervanging.
"We've been phasing in this feature on our German made race tyres over the past two years" dus die van jou misschien nog net niet, Yopie.Alien schreef:Ja, ook de GP4S heeft ze: http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/twi.shtml.
Conti 4000s is my favorite band. Lekbescherming, grip,comfort, levensduur vind ik geweldig, prijs niet ;-(, Ik rij ze op 25mm. Breder past niet op mijne Giant TCR frame.Alien schreef:Sommige typen banden (Continental Granp Prix, bijvoorbeeld) hebben een slijtage-indicator. Er zit een putje in het loopvlak, als dat niet meer zichtbaar is, is de het tijd voor vervanging.
Ik heb ze op de racert/korteafstandsrandonneur zitten. Vanaf dit seizoen zal dat de SII worden, wat het scheelt, weet ik nog niet. 25mm geeft mij naar mijn smaak te weinig speling in mijn frame, dus ik rijd ze op 23mm. Prima banden: soepel, licht, lichtlopend. Inderdaad wel aan de prijs, maar calamiteiten daargelaten, gaan ze een heel seizoen mee. Overigens is de 4-season volgens Conti de antiek-variant van de 4000S(II), zij het met iets meer profiel. Zal dus wel om de rubbersamenstelling gaan.miro schreef:Conti 4000s is my favorite band. Lekbescherming, grip,comfort, levensduur vind ik geweldig, prijs niet ;-(, Ik rij ze op 25mm. Breder past niet op mijne Giant TCR frame.
Na 6800km en 3 jaar is de achterband bijna versleten. 2 keer lekke band. Een keer voorband met doorn iets na zijkant. Een keer achter van scherpe steen.
Mijne 3 jaar oud conti's GP4000S zijn met slijtage-indicator.
Gissen is missen, maar die link vertelde ook mij nog iets nieuws: als er slijtageindicatoren op de band zitten (zaten), staat op de wang vermeld waar je ze moet zoeken:Carl schreef:"We've been phasing in this feature on our German made race tyres over the past two years" dus die van jou misschien nog net niet, Yopie.Alien schreef:Ja, ook de GP4S heeft ze: http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/twi.shtml.