Mooie tip en een geweldig kerstkado! Voor mij zit het er helaas niet in, kan het nog lang niet betalenIponel schreef: vanaf 1 december 2dehands kerstverkoop! http://www.packrafting-store.de/Christm ... :::46.html
Tis wel flauw, dacht met een fatbike klaar te zijn maar nee hoor, dat vraagt om dure bikepacktassen, -30°C kampeerspullen, een packraft, deelbare peddels, waterdichte kleding .. wat zal hierna komen?
Ik heb een kano, maar daar past geen fatbike op, tenminste dat heb ik nog niet geprobeerd (tis een kajak).Iponel schreef:Ben je zeker dat je aldaar niet liever een kano hebt als je dit ziet?
Heb ook een open kano waar met gemak twee fietsen inpassen maar die is alleen loodzwaar. Weet niet hoeveel kilo maar heb hem weleens op een bospad mee omhoog gesleurd en dat was niet echt gemakkelijk. Vooral niet heuvelafwaarts, de zware kano duwde de fiets gewoon dwars door de remblokjes naar beneden en bij de eerste bocht lag ik tussen de bomen. Niet echt voor herhaling vatbaar dus.
Hier wat plaatjes voor inspiratie (of hoe het juist niet moet?):
Ik heb nul wildwaterervaring, alleen gewoon stromend water met wat kleine stroomversnellingjes/rotsen enzo. Heb wel wildwaterervaring met de fatbike en zwemmen-achter-de-fiets heb ik ondertussen ook geleerd maar dat telt vast niet he?Iponel schreef:Maar geen goed plan om zonder wildwaterervaring daar te gaan experimenteren vermoed ik. En al zeker niet solo Yopie, wellicht is een drysuit zeker geen luxe voor jou ginds.
En de afgelopen herfst heb ik ook nogal vaak ontmoetingen met te diepe plassen gehad, is ook een soort zwemmen. Of wacht zal er zo een filmpje in het fatbike topic posten, dat is hier weer offtopic. Verwarrend hoor
Een drysuit heb ik ook nog niet, die zijn ook al niet te betalen. En solo .. tja dat zal wel moeten want niemand is zo gek dat ie met me mee wilt. Maar als ik eerst ff oefen met eskimoteren en niet gelijk op 't wildste water ga moet het solo toch wel te doen zijn? Een fietshelm heb ik al.
Zag een instructiefilmpje van een eskimorol met een raft, het zag er wonderbaarlijk makkelijk uit (okee, 't was zonder dikke fiets/bagage). Kan het filmpje alleen niet zo snel meer terugvinden ..
En Iponel, dankje voor je bezorgdheid, altijd leuk te lezen.
Fietsen in rustig water is trouwens ook een kunst, zoiets als dit:
Okee, dan hier ook 't youtube filmpje:Iponel schreef:Die slee op die alweer dromerige plaatjes, ik zit hier verbaasd te lachen. Geniaal! Wat een schitterende manier van reizen ook, die site... wauw.