Wim, knoop eens twee drybags met spanbandjes aan je stuur en zadel en kijk of je dat wat vindt. Nog een klein frametasje voor wat klein spul, bidons in het frame en eventueel een mini rugzakje?Wim schreef:Zoals sommigen hier wel weten ben ik een voorstander van lichte en compacte bagage, dus alles wat dat kan bereiken heeft mijn belangstelling. Ik kon echter niet snel wat informatie vinden over het gewicht van diverse backpacking tassen.
Goedkoop, eenvoudig en prima geschikt voor een kort tochtje.
Ik heb zelf drybags van 14L per stuk (maar deze kunnen natuurlijk ook groter). De 14L zijn er al vanaf 40 gram dus met spanbandjes ben je klaar met circa 100gram voor 28 liter.
Je kunt ook de drybag aan je stuur bevestigen dmv een harnas, die Revelate weegt bv 425 gram. Daarmee klik je de drybag in één keer op of van zijn plek en dat kan prettig zijn.
Of een Terrapin onder je zadel (zelfde principe als een harnas) en die weegt 130 gram.
Plus een klein frametasje, ik heb bv een Xtreme easybag L, weegt 220gram maar er zijn vast lichtere te vinden.
Of een grote frametas erbij. Gewicht/inhoud is natuurlijk afhankelijk van de frame grootte.
Of anders een drybag aan het stuur (slaapzak plus wat kleding) en een Tubus Fly dragertje, je Arkel tassen en je tent op de fly.
Je moet wel investeren in ultralicht kampeerspul, maar dat heb je volgens mij al.
Dus samengevat:
. twee drybags 28L met spanbandjes: circa 100 gram
. twee drybags plus een harnas: 525 gram
. drybags, harnas en terrapin: 655 g
en dan kun je nog van alles erbij verzamelen: foodbags, anything cages, gastanks, jerrycans, stamcellen en nog meer van dat soort namen.
Leuk, Wim gaat bikepacken! Dan willen we wel graag plaatjes van je setup zien Wim!