Ja dat probleem heb ik ook.lennart schreef:lijkt me een prima plan, alleen ff geen munten om te komen.
En m'n nieuwe liefde is een dure jongen: zwaar, duur en hij gaat me ook nog eens veranderen in een Wammes Waggel. Is dit nu wat men bedoelt met 'vrouwen vallen op foute mannen?'
Nou zeg, vind je me echt op Katrien Duck lijken??AB schreef:Wammes Waggel, Sjef van Oekel, Katrien Duck of Yopie.....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Maar ik zal oppassen voor m'n knieën, ben me echt wel bewust van een hoge q-factor.
Nou het is meer dan alleen een hoog q-factor.Wim schreef:Natuurlijk kun je met een fatbike komen op plekken waar je anders niet kunt komen, en natuurlijk is dat leuk. Dat neemt niet weg dat je wel als een eend op de fiets zit, en dat dat eigenlijk niet fijn is. Suggereren dat dat niet zo is is gewoon ergonomisch onzinnig gekwaak, al zal de een er meer last van hebben dan de ander.
Een fatbike is speciaal ontworpen voor zand, modder en sneeuw dus zwaar trappen en veel fatbikes zijn ook singlespeed, dus nog zwaarder trappen en dat is vast ook niet goed voor je knieën. En je knalt over hobbels, rotsen en andere obstakels: is vast ook niet goed voor rug en gewrichten.
Het winterfietsen is ook niet goed: met koude spieren een berg beklimmen en daarna stijfbevroren naar beneden glijden, door de kou heb je veel energieverlies, je wordt traag als dikke stroop en een valpartij is dan snel gebeurd.
Ik zou ook eigenlijk een helm moeten dragen maar dat past niet over al die mutsen, balaclava, sneeuwbril etc. Men heeft hier ook vaak een skihelm inplaats van een fietshelm (is groter en warmer) maar zodra je met een muts minder fietst zit je met een te grote helm. Dus dan maar geen helm, wordt het fietsen nog spannender.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Onderkoeling, bevriezingsverschijnselen .. kan ook zomaar gebeuren.
Nee, al met al is (winter-) fatbiken niet zo goed voor je.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ik denk zelf dat als je maar voor een een goede conditie zorgt, verschillende sporten beoefent, naar je lichaam luistert, niet te veel piept, een blij mens blijft .. dan komt 't allemaal wel goed.
En even iets anders, eigenlijk zitten de meeste vrouwen op een verkeerd fietsframe. Die zijn ontworpen voor de man en daar een vrouw over het algemeen een korter bovenlichaam, langere benen, bredere bekken, andere zitbotjes, kleinere handen etc heeft zit ze totaal verkeerd. Vooral goed te merken op een racefiets, door een meer naar achterover gekantelde bekken zit je toch echt minder goed.
Maar hoor je ons klagen? Nej nej daar doen wij niet aan.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)