Ik heb er dit jaar eentje tweedehands aangeschaft.
Mijn bevindingen:
-mooi afgewerkt stalen kader 28", gladde lasnaden, meer dan voldoende oogjes om er van en alles en nog wat aan te bevestigen
-"tractor", baant zich overal een weg door, heeft me een 26" gevoel
-ik heb er tochten van rond de 100km meegemaakt en dat ging prima, op tempo waar de fiets is voor gemaakt. gemiddelde 20km/u.
-zwaar,
-comfortabel vanwege het stalen kader
-met de handen op de bar ends van het gebogen stuur zit je wel echt breed. Het stuur zelf vind ik goed. Plaats genoeg om allerlei te bevestigen. "kippenvanger stuur".
-bar ends zijn mi.i. slechts nuttig op rechte sturen-die ga ik eraf gooien en andere handvatten ipv de kleverig aanvoelende Ergon's
-oogjes van de Rohloff kabels doen deze knikken waardoor ze naar enkele maanden gebroken zijn. Dit opgelost door deze oogjes niet meer te gebruiken. De kabels lopen buiten de oogjes en zijn vastgemaakt met tie raps en vertonen nu geen knik meer en de Rohloff schakelt ook merkbaar lichter
-ik zet 65 kilo op de weegschaal, de wielen zijn voor mij meer dan stevigg enoeg
-wielen: achterwiel; knap gemaakt met de Vittorio flenzen die de Rohloff omhelzen
-Son
-Magura HS33: niet zo tevreden (heeft niks met Vittorio te maken)
-De imposante voordrager heb ik niet nodig en is eraf gedaan
Paar fotootjes:
Vierdaags tripje afgelopen zomer:
Zoals ik de fiets kocht:
Stuurpen te kort voor mij:
Na montage van adapter en Velo Orange stuurpen:
Achterwiel: