door
drestar » ma 09 sep, 2013 21:52
norbatjof schreef:hoi drestar
alu crank.....dat is afhankelijk wat er in zat, je had het over een cardridge?. is ie er al uit? zit er schroefdraat in? ja!! dan kan je op website's kijken naar de juiste lager. lager maat, diameter, breete en type, 4kante as hollowlink, oktolink of zo, en dan zijn er nog meer type's en merken waar ik ook nog nooit van gehoord heb, door de bomen in het bos zie je de lagers niet meer........ ofzo!!
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
je gecoate fiets ziet er toch goed uit vind ik,
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
, ik ga mijn primeur ook zwart laten doen, zwart is wel stoer en mooi,
maar ik had het bij mijn fiets idd over een trapas cartridge, dit is een unit compleet met lagers er al in,er zit geen schroefdraad in, want hij klemt gewoon vast met doppen, zie afbeelding
de oude heb ik er gewoon uit geslagen met een hamer,en deze zat vast in het huis door middel van twee klembussen,maar dat systeem maken ze niet meer,en deze unit moet volgens de fietsenmaker erin geperst worden en dan zit die vast,
en dan hoord dit crankstel erop, zie afbeelding
maar ik wil eigenlijk liever zo'n breed aluminium crankstel erop,zie foto,
maar wil eerst weten of er eentje bestaat voor een gazelle primeur van 30 jaar oud die past, deze schijnt volgens de verkoper niet te passen,en andere die hij heeft ook niet,vandaar mijn vraag hier...