Hoe win je zo'n race eigenlijk? Hier het verslag van Kristof Allegaert:
https://allegaertk.wordpress.com/2014/1 ... -my-story/
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De bestuurder ging er na het ongeluk vandoor. De bestuurder is, voor zover bekend, nog niet gepakt.Frank Simons’ death in the early hours of this race is a tragedy that has affected the cycling community deeply, and will continue to affect everyone close to the Transcontinental for a long time to come.
The TCRNo5 team have been working today to verify the information and to contact Frank’s appointed next of kin.
Our next priority was to communicate with our riders, all of whom will be deeply affected by this shocking news.
It is important to us that we respect the wishes of Frank and his family. Frank was an Audax rider, and had applied to race in TCRNo4. We understand from Frank’s wife that he would have wanted the race to continue and that everyone racing be able to continue their adventure on the TCRNo5.
In honour and respect of what we understand to be Frank’s wishes, we currently feel it is appropriate that the TCRNo5 organisation continue to provide the race infrastructure as before, allowing the riders discretion in deciding their own course of action.
We cannot comment on the particular incident as it is an active police investigation. We will assist that investigation by providing all the information we are able to. The TCRNo5 team want to be able to provide the systems we had in place for those riders wishing to continue. We will, however, be guided by our riders.
To all riders still out on the road: we are here for you, if you want to contact us with your decision to continue or not with your own ride this year, please email race@transcontinental.cc
Piet in principe ben ik tegen te veel regels maar zelf ik vind dat dit soort van competitie horen in de categorie van Illegale auto races of Illegalen/underground/onmenselijke boxing partijen etc.PietV schreef: een race is geen normaal verkeer en bij wet verboden op de voor het openbaar verkeer open staande wegen.
Piet.
"Sorry, maar u mag zich enkel verplaatsen met de auto omdat het nacht is". Dat is discrimantie die er bij mij niet in gaat: de wegen gebruiken is een basisrecht, er over scheuren met de wagen en ander leven in gevaar brengen een misdaad. De zaken omkeren zal heus de situatie niet beter maken.Leon schreef:Wat een afschuwelijke gebeurtenis. Ik wens familie, vrienden en alle betrokkenen veel sterkte.
Ik heb de diverse berichtgeving eens bekeken en ik denk dat het een goed idee zou zijn als men fietsers niet midden in de nacht over voorzieningsloze Waalse gewestwegen liet fietsen.
Het is hier gebeurd om 03 uur: https://goo.gl/maps/iRzrk5t74YE2
Helaas heb je, tussen tientallen wielrenners, slecht 1 onoplettende/prestatie gedreven/wegpiraat-achtige wielrenner nodig voor dergelijke ellende. Ik sta al jaren, tientallen keren per jaar, net als vele vrijwilligers met mij, als evenementen verkeersregelaar op de weg. Onze grote zorg tijdens het regelen gaat uit naar de gedreven wielrenner. Soms tuig van de richel.Georg schreef:Vergeet ook niet dat er nog onlangs een stuk of drie racefietsers zijn doodgereden in Nederland, gewoon bij daglicht.
Helaas heb je tussen tientallen keurige automobilisten slechts 1 onoplettende/dronken/wegpiraat-achtige nodig voor dergelijke ellende.
Omdat de “zogenaamde organisatie” de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk bij de deelnemers legt. In hoeverre ze daar juridisch onderuit komt bij calamiteiten is de vraag. Daarom een weinig zeggende reglement. Met al regel 9: It is the rider’s responsibility to know and observe local laws.Max2015 schreef:Ik heb de regels ook bekeken. Ik vraag me altijd af waarom mensen met zoiets meedoen als je toch álles zelf moet regelen van proviand tot verzekering etc. Waarom zou je je dan uberhaupt nog allerlei andere regels en beperkingen opleggen zou je denken. Liever zelf lekker een mooie route fietsen op tijden die je zelf uitkiest.
Even mijn bedoeling nuanceren: ik bedoelde dat een organisatie daar geen nachtelijke tochten zou moeten organiseren. Dat een fietser er in zijn 'eigen tijd' zelf voor kiest is voor mij wat anders. Maar maak je geen illusies: het aantal fietsers in Zuid-Wallonië dat daar op zulke wegen normaal 's nachts fietst is nul.EnriceV schreef:"Sorry, maar u mag zich enkel verplaatsen met de auto omdat het nacht is". Dat is discrimantie die er bij mij niet in gaat: de wegen gebruiken is een basisrecht, er over scheuren met de wagen en ander leven in gevaar brengen een misdaad. De zaken omkeren zal heus de situatie niet beter maken.Leon schreef:Ik heb de diverse berichtgeving eens bekeken en ik denk dat het een goed idee zou zijn als men fietsers niet midden in de nacht over voorzieningsloze Waalse gewestwegen liet fietsen.
Dan kunnen we de mensen achter de rolweerstandtests van fietsbanden op fietspaden of rustige buitenweggetjes ook wel gaan aanklagen. In jouw eigen bewoordingen: tuig van de richel!PietV schreef:Voor zover ik weet is in alle Europese landen het organiseren en deelnemen aan wedstrijden op de weg, zonder ontheffing, verboden.
Artikel 10 van de Wegenverkeerswet 1994
1. Het is verboden op de weg een wedstrijd met voertuigen te houden of daaraan deel te nemen.
2. Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.
3. Als deelnemer wordt beschouwd de bestuurder van een voertuig waarmee aan een wedstrijd wordt deelgenomen, en de eigenaar of houder van een voertuig, die daarmee aan een wedstrijd doet of laat deelnemen.