urje schreef:ohja, en een racestuur waarbij je eigenlijk de beugels niet kan gebruiken? Misschien is het de moeite om hem wat hoger te monteren? Een racebocht is fijn omdat je veel handposities hebt; als de helft niet comfortabel is heb je er weinig aan...
Alien schreef:Een te breed stuur is nou nét waar je schouderpijn van krijgt. In de beugels fietsen is nooit écht fijn, maar je zou het toch wel een tijdje moeten kunnen volhouden zonder al te grote ongemakken, hoor. Wel iets om naar te kijken, dus.
Nog even over die beugels:
Ik fiets meestal met m'n handen op de remgrepen, heuvelopwaarts op het stuur en heuvel naar beneden grijp ik nog weleens naar de beugels. Maar zoals al eerder gezegd: in de beugels stuurt het wat nerveus en bij het schakelen moet toch m'n hand steeds omhoog waardoor het stuur een spastische beweging maakt waar ik niet blij van word. Dus zit ik er maar niet in, wel zo makkelijk dacht ik, tot ik laatst zowaar een andere racer tegenkwam, een stoere Norrlander met harige benen. Hebben toen een stuk samen gefietst, met flinke tegenwind, hij met zijn brede torso voorop en ik er pal achter. En
hard dat ie reed (in de beugels ja), af en toe keek hij grijnzend om en grijnsde ik breed terug maar ik was maar wat blij toen hij een andere kant op moest want ik had zijn tempo niet veel langer volgehouden.
Daarom zie ik die beugels nu van een andere kant, ze kunnen dus toch wel leuk zijn en misschien hou ik het dan wel langer vol (erg belangrijk als ik weer eens harige Norrlanders tegenkom).
Dus ben nu wel van plan ze vaker te gebruiken, maar mocht ik pijn in m'n schouders krijgen dan weet ik waar het aan ligt. Misschien moet er tzt een smaller stuurtje op, maar nu niet want na een nieuw tentje en wielen is het geld weer bijna op.
Maar bedankt voor de goede zorgen!
AB schreef:Wat ook nog kan, is lekker thuis blijven en genieten van what could have been. Kan net zo leuk zijn. Of op de tacx fietsen en middels een dvd-tje van de alp dhuez een beklimming in de alpen na-apen, ok mooi.
Nou, ik geloof dat ik toch meer het 'Droom niet je leven, leef je dromen' type ben.
En de keuze van het wiel was snel gemaakt toen ik aan de toekomst dacht. Dit reisje duurt maar een paar weekjes en daarna zit ik thuis met een racer die vaak 'uitgelaten' moet worden. Dan kan ik m'n oude wielen er weer onder schroeven en de zwaardere Xtreme wielen bewaren voor een volgende reis of .. ja .. m'n nieuwe liefde Scott nog mooier maken dan ie al is en hoe doe je dat het beste? Juist ja, met Zonda's! Dus kan ik beter maar meteen Zonda's kopen, ja toch?
Dus toen ik vanochtend uit m'n bed rolde heb ik ze gelijk besteld.
Heb ook het volste vertrouwen in de Zonda's en hou erg van zingende wielen en dat ze misschien als een vlag op een modderschuit zullen staan heb ik in ieder geval geen last van want ik vind ze prachtig. En daar gaat het toch om, gelukkig op je fiets zitten!
urje schreef: Verder: op een mooie fiets rijd ik meer, dus als ik verliefd zou zijn op Zonda's, dan werden het Zonda's!
En zo is het!