Additionally, paste this code immediately after the opening tag: L-E-L fietser op radio en TV - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

L-E-L fietser op radio en TV

Wim schreef:Maar past vermoedelijk niet op deze fiets met 57 mm remmen, tenzij de framebouwer de uiterste hoogte uit de remmen gehaald heeft, en die 35 mm Kojaks in werkelijkheid flink smaller zijn.
Wim
Ah, dat zou kunnen inderdaad.
28mm Conti GP4S zou ook nog kunnen, bij elke fietsenboer te bestellen. Of uit het Schwalbe assortiment de Durano Plus..... Niet erg veel keuze bij Conti en Schwalbe :( Vittoria heeft nog de 32mm Randonneur Pro of de 28mm Rubino Pro Tech.
Ik dacht dat Henk op Vittoria reed, toch?
AB schreef:Of uit het Schwalbe assortiment de Durano Plus.....
Ik heb een setje 28mm Durano's zonder 'plus', en die blinken niet bepaald uit in soepelheid (weet ik sinds ik ze kan vergelijken met 35mm Pasela's). De plus heeft een nog dikkere antileklaag, dus die zal vast niet soepeler zijn. Lijkt me stug (haha) dat Henk daar iets aan zou hebben. Maar ja, ze gaan wel lang mee...
urje schreef:
AB schreef:Of uit het Schwalbe assortiment de Durano Plus.....
Ik heb een setje 28mm Durano's zonder 'plus', en die blinken niet bepaald uit in soepelheid (weet ik sinds ik ze kan vergelijken met 35mm Pasela's). De plus heeft een nog dikkere antileklaag, dus die zal vast niet soepeler zijn. Lijkt me stug (haha) dat Henk daar iets aan zou hebben. Maar ja, ze gaan wel lang mee...
Die Challenge banden waren kennelijk niet geschikt voor de ruige wegen, gescheurde wangen?
Een soepel bandje is wel ontzettend lekker over ruige wegen, maar dan moeten ze wel heel blijven, nogal essentieel voor een band. En ik dacht een beetje uit het beproefde assortiment te citeren, bij het lezen van al die exotische merken. Wordt weer een lekker bandentopic zo :). Klinkt bijna alsof Henk (ervaren fietser) een gok heeft genomen door een, voor hem, nieuw bandenmerk te kiezen.
urje schreef:
AB schreef:Of uit het Schwalbe assortiment de Durano Plus.....
Ik heb een setje 28mm Durano's zonder 'plus', en die blinken niet bepaald uit in soepelheid (weet ik sinds ik ze kan vergelijken met 35mm Pasela's). De plus heeft een nog dikkere antileklaag, dus die zal vast niet soepeler zijn. Lijkt me stug (haha) dat Henk daar iets aan zou hebben. Maar ja, ze gaan wel lang mee...
Hoe kun je 35mm banden nou vergelijken met 28mm (28mm durano's zijn overigens 25mm) banden?? Gewone durano's zijn echt geen stugge banden itt alle plus varianten van schwalbe. Ook 35mm kojaks voldoen prima en zijn snel; geen enkel lek mee gehad op lange weekendtocht door ardennen (ook veel op bospaden, gravel, etc. gefietst).
@ AB

Op mijn andere randonneur rij ik id. op Vittoria bandjes, deze Challenge bandjes heb ik op diverse brevetten getest en rijden erg lekker, zelfs de Radio Shack ploeg reedt er Paris-Roubaix op.... niks aan de hand dacht ik! :|

Ik wissel liever snel een binnenbandje bij lek rijden dan op stugge banden te moeten rijden, maar deze banden hadden het echt niet gehouden op de ruwe wegen in Schotland, ik heb in totaal wel 6 keer een lekke band.
Aan bepakking had ik slechts de kleine Carradice tas (Barley) dus zeg hooguit 4 kilo.

Ik zit nu aan Continental of Panaracers te denken, rijden soepeler dan Schwalbe denk volgens mij?!

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:@ AB

Op mijn andere randonneur rij ik id. op Vittoria bandjes, deze Challenge bandjes heb ik op diverse brevetten getest en rijden erg lekker, zelfs de Radio Shack ploeg reedt er Paris-Roubaix op.... niks aan de hand dacht ik! :|

Ik wissel liever snel een binnenbandje bij lek rijden dan op stugge banden te moeten rijden, maar deze banden hadden het echt niet gehouden op de ruwe wegen in Schotland, ik heb in totaal wel 6 keer een lekke band.
Aan bepakking had ik slechts de kleine Carradice tas (Barley) dus zeg hooguit 4 kilo.

Ik zit nu aan Continental of Panaracers te denken, rijden soepeler dan Schwalbe denk volgens mij?!

Henk

kunst en fietswerk
Profs rijden natuurlijk wel op splinternieuwe banden, met volgauto's en een stuk kortere afstand. Van alleen ruwe wegen kun je toch niet zomaar 6 lekke banden krijgen. Had je gewoon pech? slijtage? lek op verschillende plekken? of vantevoren al veel km's mee gereden? te weinig bandenspanning?

Gewoon erg shit voor je zoveel pech, wel het laatste wat je wilt als je zo aan het afzien bent.
@ AB

Lek op verschillende plekken, had er ongeveer 1500 km op gereden (niet veel dus), nieuwe banden waren het, dus geen slijtage.

Op elke stempelpost hadden ze reparatie spullen en fiets pompen met druk meters staan, dus de spanning was in orde.

Moet wel zeggen dat ik in Engeland een aantal keren doorntjes in mijn banden had, bij latere inspectie bleken de banden op diverse plaatsen behoorlijke beschadigingen in zowel loopvlak als wang te hebben, de binnen zijde van de banden vertoonden lucht tussen karkas en loopvlak.

Ik had de banden als bewijs materiaal mee willen nemen maar na een paar honderd km heb ik ze weggegooid, veel te veel ballast.


Henk

kunst en fietswerk
Matthie9001 schreef:
urje schreef:
AB schreef:Of uit het Schwalbe assortiment de Durano Plus.....
Ik heb een setje 28mm Durano's zonder 'plus', en die blinken niet bepaald uit in soepelheid (weet ik sinds ik ze kan vergelijken met 35mm Pasela's). De plus heeft een nog dikkere antileklaag, dus die zal vast niet soepeler zijn. Lijkt me stug (haha) dat Henk daar iets aan zou hebben. Maar ja, ze gaan wel lang mee...
Hoe kun je 35mm banden nou vergelijken met 28mm (28mm durano's zijn overigens 25mm) banden?? Gewone durano's zijn echt geen stugge banden itt alle plus varianten van schwalbe. Ook 35mm kojaks voldoen prima en zijn snel; geen enkel lek mee gehad op lange weekendtocht door ardennen (ook veel op bospaden, gravel, etc. gefietst).
Ik wist dat ik die vraag kon verwachten... Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het enorme verschil in comfort alleen in de dikte van de band zit, maar inderdaad, het zijn appels en peren. Ik denk dat ik nog wel een keer 25mm Pasela's regel voor m'n Gazelle, dan kan ik het beter vergelijken. Desalniettemin blijft m'n punt staan: als Henk normaal gesproken op 'elitebandjes' rijdt en met plezier een binnenband verwisselt, dan kun je je afvragen of hij hetzelfde zoekt als jij met je 'geen lek in de Ardennen'-Kojaks (waarmee ik niet wil zeggen dat die niet goed zouden werken voor jou, of mij, of Henk in een andere context).

Maargoed, eigenlijk ging dit topic over LEL toch? Wie heeft er nog een mooi verslag gelezen? ;)
henkfietst52 schreef:@ AB

Lek op verschillende plekken, had er ongeveer 1500 km op gereden (niet veel dus), nieuwe banden waren het, dus geen slijtage.

Op elke stempelpost hadden ze reparatie spullen en fiets pompen met druk meters staan, dus de spanning was in orde.

Moet wel zeggen dat ik in Engeland een aantal keren doorntjes in mijn banden had, bij latere inspectie bleken de banden op diverse plaatsen behoorlijke beschadigingen in zowel loopvlak als wang te hebben, de binnen zijde van de banden vertoonden lucht tussen karkas en loopvlak.

Ik had de banden als bewijs materiaal mee willen nemen maar na een paar honderd km heb ik ze weggegooid, veel te veel ballast.


Henk

kunst en fietswerk
Wat ga je (buiten de banden) de volgende keer anders doen?
@ AB

Op zich ging het prima,

- volgende keer ga ik een extra koersbroek meenemen.
de broek die ik aan had heb ik onderweg een keer uitgewassen onder de douche en weer nat aangetrokken [kan ook wel trouwens].
- ik ga opzoek naar bredere schoenen, heb nu een dood gevoel onder mijn voeten en tenen, de meeste schoenen zijn vrij smal ook misschien meer draagvlak op de pedalen. Ik gebruik SPD.
- ik ga in ieder geval alleen fietsen en niet met een maatje of zo! Dat werkt niet ben ik achter gekomen, ik moet mijn eigen weg kunnen gaan een eigen plan trekken, dan ben ik op mijn best. Geen druk van derden, of schema's etc.

- Brooks zadel, Swift is prima bevallen, geen probleem bij dit soort afstanden.
- Carradice zadeltas is geweldig.
- Brooks stuurlint voelt fijn aan ook zonder fiets handschoentjes.
- Naaf dynamo en Son E de lux geeft enorm veel licht en is betrouwbaar.
- GPS heb ik gebruikt en fiets alleen op de track, dus zonder onder liggende kaart.

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:@ AB

Op zich ging het prima,

- volgende keer ga ik een extra koersbroek meenemen.
de broek die ik aan had heb ik onderweg een keer uitgewassen onder de douche en weer nat aangetrokken [kan ook wel trouwens].
- ik ga opzoek naar bredere schoenen, heb nu een dood gevoel onder mijn voeten en tenen, de meeste schoenen zijn vrij smal ook misschien meer draagvlak op de pedalen. Ik gebruik SPD.
- ik ga in ieder geval alleen fietsen en niet met een maatje of zo! Dat werkt niet ben ik achter gekomen, ik moet mijn eigen weg kunnen gaan een eigen plan trekken, dan ben ik op mijn best. Geen druk van derden, of schema's etc.

- Brooks zadel, Swift is prima bevallen, geen probleem bij dit soort afstanden.
- Carradice zadeltas is geweldig.
- Brooks stuurlint voelt fijn aan ook zonder fiets handschoentjes.
- Naaf dynamo en Son E de lux geeft enorm veel licht en is betrouwbaar.
- GPS heb ik gebruikt en fiets alleen op de track, dus zonder onder liggende kaart.

Henk

kunst en fietswerk
Als het lang regende, trek je dan ook een regenbroek aan, of fiets je dan gewoon door? Ben ik nog wel nieuwsgierig naar het huis-tuin-en-keuken-bandje die je onderweg kocht en de Challenge het nakijken gaf :).
@ AB

Ik had helemaal geen regenbroek bij me onderweg, had er nog wel een aangeschaft [een 3/4 vaude] maar de temperatuur lag boven de 10 graden, in zo'n geval fiets ik gewoon door, ook geen over schoenen. Duurde wel lang voor mijn schoenen weer droog waren, en als ze eenmaal droog waren begon het weer te regenen. :(
Wel trok ik af en toe een regen jasje aan.

Die bandjes waren een Schwalbe Lugano 23 mm, wel ondingen toen ik de comfortabele banden eenmaal gewend was, maar ja... constant lek rijden is ook geen optie.


Henk

kunst en fietswerk
Henk, je gebruikte een GPS. Had je voldoende reservebatterijen bij (ikzelf heb er elke 8 uur een nieuw paar nodig), of kocht je ze onderweg? Of opladen via de Son? Hoe heb jij dat opgelost?
Over regenbroeken: ik zag laatst op een Engelse site korte regenbroeken van EVent. Dat leek me nog niet zo'n gek idee. Als het niet te koud is dan kun je prima met blote benen fietsen. Het enige probleem is dan dat als je koersbroek nat wordt deze toch wel kan gaan schuren op je huid. Een korte regenbroek is natuurlijk lang zo zweterig niet, zeker niet als het om EVent gaat.
Wim
Wim schreef:Over regenbroeken: ik zag laatst op een Engelse site korte regenbroeken van EVent. Dat leek me nog niet zo'n gek idee. Als het niet te koud is dan kun je prima met blote benen fietsen. Het enige probleem is dan dat als je koersbroek nat wordt deze toch wel kan gaan schuren op je huid. Een korte regenbroek is natuurlijk lang zo zweterig niet, zeker niet als het om EVent gaat.
Wim
Vulpine?
Daarnaast, een korte regenbroek is heel wat sneller aan te trekken dan een lange regenbroek en weer een stukje compacter om mee te nemen. Als je je vitale lichaamsdelen (bovenlichaam) en uiteinden (hoofd, handen, voeten) maar warm houdt, kun je het best wel lang uithouden in koude regen.
Vaude heeft ook nog een short, ademende stof lijkt me niet echt noodzakelijk, dat werkt toch niet als het regent en zo'n kort broekje ventileert genoeg voor zo'n klein oppervlak.
@ m_nu

Henk, je gebruikte een GPS. Had je voldoende reservebatterijen bij (ikzelf heb er elke 8 uur een nieuw paar nodig), of kocht je ze onderweg? Of opladen via de Son? Hoe heb jij dat opgelost?
Ja ik had voldoende batterijen, te veel zelfs, ook mijn GPS doet er zo'n 7,5 uur mee.
Ik had op twee posten bag-drops waar ik een paar setjes batterijen in gedaan had. Maar je kunt ze ook bij een tankstation gewoon kopen.
Opladen zou kunnen maar weer extra ballast.
@ Regenbroek
... Ik vind het maar ondingen, als het erg koud en nat is dan zal ik waarschijnlijk zo'n broek aan trekken, dat wordt dan de eerste keer in mijn wielerloopbaan. :oops:

Henk

kunst en fietswerk
Nog even na genieten...

De muziek is in ieder geval wel goed, al zeg ik het zelf. :D

http://www.youtube.com/watch?v=Yd2BG1ydL4Q


Henk

kunst en fietswerk