Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik zat laatst eenzelfde situatie maar kreeg slechts een mooie middelvinger door het dakraam. Mooi hoe mensen die de regels niet weten jou wel kunnen vertellen wat wel of niet mag. Verder denk ik dat mijn postuur ook wel helpt dat ik weinig agressie tegen kom.D.J. schreef:Gisteren, zaterdag dus mij overkomen. Lekker op je racefiets een stuk hard fietsen bij Staverden(GLD) en dan meent iemand dat hij je er op moet wijzen dat jij daar niet mag zijn. Dus toeteren, wijzen op het NIET VERPLICHTE fietspad en dan...
Ja, wie wind zaait zal storm oogsten. Een grove opmerking of middenvinger is nog geen agressie. Dat ontstaat pas bij een vijandige toenadering, wanneer angst en onzekerheid een rol gaat spelen. Dat heb ik alleen ervaren met manische wielrenners of wielrenners in groepen. Ik hoop dat binnenkort een maximum snelheid op fietspaden zal gaan gelden. 25 km/h?Ypuh schreef:Ik heb last van oudere mensen die met z'n 2'en het hele fietspad in beslag nemen, maar zij zullen het ook ongetwijfeld niet op prijs stellen dat ik daar met 30+ langs raas.
En dan krijg je de mijn inziens absurde situatie dat op allerhande wegen de automobilist 30-50-80 mag rijden maar de fietsers op het naastliggende fietspad maar 25 km/uur want meer is 'gevaarlijk'.PietV schreef:Ik hoop dat binnenkort een maximum snelheid op fietspaden zal gaan gelden. 25 km/h?
Zelfs met een snelheid van 25 km/h neemt het het probleem van mensen die de gehele baan in beslag nemen niet weg.PietV schreef:Ja, wie wind zaait zal storm oogsten. Een grove opmerking of middenvinger is nog geen agressie. Dat ontstaat pas bij een vijandige toenadering, wanneer angst en onzekerheid een rol gaat spelen. Dat heb ik alleen ervaren met manische wielrenners of wielrenners in groepen. Ik hoop dat binnenkort een maximum snelheid op fietspaden zal gaan gelden. 25 km/h?Ypuh schreef:Ik heb last van oudere mensen die met z'n 2'en het hele fietspad in beslag nemen, maar zij zullen het ook ongetwijfeld niet op prijs stellen dat ik daar met 30+ langs raas.
Piet.
Dat lijkt me een utopie. Ze proberen al jaren mensen te stimuleren de auto thuis te laten en vervolgens maken ze de treinen alsmaar duurder en schaffen ze regelingen als het fietsplan af (al heeft dat fietsplan nooit zijn volle potentie behaald door een vage opzet).Revanho schreef:Het is - ook met de ontwikkeling van nieuwe voertuigen (zoals de speed-pedelec) tijd dat men niet enkel gaat nadenken over snelheidsbeperkingen, locatie van diverse soorten voertuigen maar ook over het verbeteren van infrastructuur zodat snelheden van 30-45 km/uur met de fiets wel op allerlei locaties verantwoord kunnen. Dat is noodzakelijk als men het autogebruik (ook noodzakelijk) wil beperken.
Alle kids willen hier nu een ligstuur zodat ze Pokemon kunnen vangen en fietsen tegelijk. Een MP3 speler met de Metallica Discovery is nog minder gevaarlijk...Friso* schreef:...en mensen die vaker op de telefoon kijken dan naar de weg (met of zonder oordopjes in)...
Ik zie het al voor me: op een comfortabel breed fietspad ergens in de polders rij ik moederziel alleen op een mooie, zonnige ochtend. Met de racefiets. Politie houdt me staande wegens snelheidsovertreding...PietV schreef:Ik hoop dat binnenkort een maximum snelheid op fietspaden zal gaan gelden. 25 km/h?Piet.
Nee hoor dat is gewoon vrijheid van meningsuiting.Polling schreef:Daar denk ik toch anders over. Gen fysieke agressie misschien, maar ik vind een grove opmerking wel degelijk agressief.PietV schreef:Een grove opmerking of middenvinger is nog geen agressie.
Piet.
Ik woon niet in Heerlen maar kan me voorstellen dat mensen niet blij worden van felle rode achterlichtjes, die werken net als de spreekwoordelijke rode lap op een stier. Ga zelf maar eens een tijdje achter een fel rood lampje aanrijden, dag of nacht maakt hiervoor weinig uit.Dennis1987 schreef: Wat me wel opvalt is dat mijn fiets achterlampjes agressie opwekken bij anderen fietsers. Ik heb een 65 lumen Bontrager Flare R en een 70 lumen Knog blinder R70. S'avonds zet ik ze op de nachtstand maar overdag op knipperen volle sterkte. Als ik dan overdag wordt ingehaald krijg ik ook weleens boze blikken en opmerkingen.