Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagage koersfiets - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Bagage koersfiets

henkfietst52 schreef:@ urje

Ja ik ken die tassen, [heb er zelfs een in de schuur op het schap staan], maar het nadeel daar weer van is dat ze op een klein voor-dragertje komen te staan en met een decaleur bevestigt moeten worden.
Past niet op elke fiets, en echt licht is die tas niet.

Ik hou het nu op de Carradice tas achterop, stuurtasje komt later wel.

Handicap wat ik heb is... dat het ook mooi moet zijn. :|

Als je interesse hebt in die GB tas???

Henk

kunst en fietswerk
kan mij nog herinneren dat je ooit blij was met je GB stuurtas (rondje Achterhoek sept 2011)
@Henk: Ik vind de Map Case fantastisch. Zou er niet veel meer in doen dan alleen een kaart, anders wordt het iets te zwaar, maar ik rijd er graag mee. Goed waterdicht, handzaam. Wat moet je nog meer over zo'n ding zeggen.

Enige nadeel is dat hij bij het randoneuren precies voor mijn B&M voorlamp hangt, dus in het donker is het net wat minder fijn (misschien stuur gewoon hoger zetten.. ;))
@ Jasmon, het is sowieso een heel mooie tas, maar ik ben altijd aan het experimenteren en veranderen aan m'n fietsen, de tas is naar een tweede plan verhuist momenteel.

Nog een keer een rondje Achterhoek?

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:
Nog een keer een rondje Achterhoek?

Henk

kunst en fietswerk
@henkfietst52
hebben we nog niet alles gezien dan? :lol:
Als de datum goed is ben ik erbij 8)
the_tiger schreef:De route, de fiets, ... gaat allemaal niet veranderen dat ligt vast. Ik weet dat het mogelijk is en desnoods prop ik alles in een gewone rugzak.
Het voornaamste is de bagage, hoeveel kunnen we veilig en comfortabel meenemen op de koersfiets. Kamperen of b&b zal dus vooral daarvan afhangen. Vooral links naar en ervaringen met bepaald materiaal zijn zeer interessant.

Ervaringen met bepaalde fietsrugzakken zijn ook zeer welkom.

@Sjors: Jouw topic ben ik al tegengekomen op dit forum, Jij had wss geen rugzak mee vermoed ik? Kan je eens een link geven naar zulke tassen? Hoeveel kg had je ongeveer mee? en wat was de invloed op het fietsen?
Hoeveel koste een overnachting gemiddeld?
Ik heb momenteel 30x25 als lichtste versnelling maar ga zeker overwegen om achteraan een 27 te steken.
Heb jij inmiddels al ervaringen opgedaan met de Sea to Summit-tassen?
https://lh5.googleusercontent.com/-ii2d ... 172946.jpg

Dit is het dus geworden, elk zo een zak Sea to summit dry sack en daarnaast één kleine fietsrugzak die we dan elk om beurt droegen. Met extra riempjes zaten die zakken perfect en buiten extra gewicht waren ze eigenlijk zelden voelbaar. Met de juiste techniek kunnen de zakken ook van de fiets worden genomen zonder de zadelpen te verwijderen. Zeer handig en dat voor maar +/-25€

Misschien zijn er wel mensen die ons hebben zien rijden op de galibier. We waren daar toevallig op hetzelfde moment als de marmotte. Dat maakte die klim extra leuk. We hebben ons route niet helemaal afgewerkt maar hebben iets over halverwege de trein genomen naar de ventoux om de tour te zien passeren. Voor ons gemak hebben we ook regelmatig op hotel geweest maar kamperen lukte ook behoorlijk. Een goede bivakzak lijkt mij wel de moeite om eens naar te kijken voor een eventuele volgende vakantie.
Had je nu een eenvoudige bivakzak in gebruik dan?
Mooie oplossing !

Jullie komen hiermee in de buurt van ultralight wereldfietsers zoals deze:
http://ultralightcycling.blogspot.nl/

Dat zie je niet vaak in Nederland.