Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff toer en vakantiefiets - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Rohloff toer en vakantiefiets

Inderdaad scherp geprijst.
http://www.bike-discount.de/shop/k96/a8 ... hloff.html
Alleen grootste frame is 60 cm en dat is denk ik te klein voor mij (197 cm)

Nog meer van dit soort sites?

http://www.bikester.nl/337884.html Maar ook max 60 cm.

http://www.afs-guenzburg.de/Artikel_Rad ... -2012.html ook alleen 60 cm.

http://www.velo-de-ville.de/de/Premium+T850_4_124.html 2500 euro
Uiteindelijk gekozen voor een Avaghon S28.

Frame Frame S28 68 zwart
Aandrijving Rohloff 14 naafversnelling
Balhoofdstel Balhoofdset Tange Draad zwart
Stuurpen Verstelbare stuurpen 100 mm zwart
Stuur MTB stuur 6 graden knik zwart
Handvatten Ergon GP-5 Large Rohloff
Banden Schwalbe Mar.Green 28x1.50 (40-622)
Zadelpen Zadelpen 2-bouts zwart 30.0
Zadel Selle Royal Freccia herenmodel
Pedalen Tecora platform pedalen
Crankstel Truvativ Crankset single 42 175mm
Ketting KMC X1 ketting Rohloff/single speed
kettingscherm Chainglider Rohloff 42t
Remmen Magura HS33 - zwart
Naaf Rohloff naaf zilver INT (8000)
Snelspanner Assen met inbusboutje als snelspanner
Voornaaf Shimano naafdynamo LX
Koplamp B+M Lyt N koplamp (25 lux)
Achterlicht Toplight Flat Permanent batt.
Slot AXA Defender RL ringslot kleur zwart
Extra slot AXA RLE 150 cm insteekkabel (voor Defender ringslot)
Spatborden SKS P50 zwart
Standaard Ursus zijstandaard midden
Achterdrager Tubus Cargo zwart
Voordrager Geen
Bidonhouder Zefal Spring bidon + houder

Stuur wel foto als ik hem binnen heb. Indien je nog tips hebt op de samenstelling hoor ik dat graag. Is nog wel aan te passen.

Alvast dank voor alle tips/adviezen!
RealRedHair schreef:Uiteindelijk gekozen voor een Avaghon S28.

Frame Frame S28 68 zwart
Aandrijving Rohloff 14 naafversnelling
Balhoofdstel Balhoofdset Tange Draad zwart
Stuurpen Verstelbare stuurpen 100 mm zwart
Stuur MTB stuur 6 graden knik zwart
Handvatten Ergon GP-5 Large Rohloff
Banden Schwalbe Mar.Green 28x1.50 (40-622)
Zadelpen Zadelpen 2-bouts zwart 30.0
Zadel Selle Royal Freccia herenmodel
Pedalen Tecora platform pedalen
Crankstel Truvativ Crankset single 42 175mm
Ketting KMC X1 ketting Rohloff/single speed
kettingscherm Chainglider Rohloff 42t
Remmen Magura HS33 - zwart
Naaf Rohloff naaf zilver INT (8000)
Snelspanner Assen met inbusboutje als snelspanner
Voornaaf Shimano naafdynamo LX
Koplamp B+M Lyt N koplamp (25 lux)
Achterlicht Toplight Flat Permanent batt.
Slot AXA Defender RL ringslot kleur zwart
Extra slot AXA RLE 150 cm insteekkabel (voor Defender ringslot)
Spatborden SKS P50 zwart
Standaard Ursus zijstandaard midden
Achterdrager Tubus Cargo zwart
Voordrager Geen
Bidonhouder Zefal Spring bidon + houder

Stuur wel foto als ik hem binnen heb. Indien je nog tips hebt op de samenstelling hoor ik dat graag. Is nog wel aan te passen.

Alvast dank voor alle tips/adviezen!
Ziet er mooi uit, daar ga je nog heel veel plezier aan beleven.
Uiteraard kun je nog experimenteren met de banden, e.e.a. afhankelijk van de wijze van gebruik.
Benieuwd naar de foto's! ;)
RealRedHair schreef:Standaard Ursus zijstandaard midden
Stuur wel foto als ik hem binnen heb. Indien je nog tips hebt op de samenstelling hoor ik dat graag. Is nog wel aan te passen.
Waarom een middenzijstandaard? Ik heb daar altijd enige twijfels over. Communiceer het duidelijk als je ook wilt dat de fiets met volle achtertassen op de standaard moet kunnen staan. Dit is niet bij alle middenzijstandaarden het geval. Die Ursus ken ik niet; hopelijk is dit een goede uitzondering.
Succes met de fiets; goede keuze!
Leon
Hallo,

De Ursus vind ik geen slechte standaard, al zullen er wel betere zijn, als ik een beetje geladen fiets er lang op liet rusten kwam de schroef los. Maar ik heb nog geen poging ondernomen om er loctite of zoiets op toe te passen. Maar misschien hangt dit af van fiets tot fiets. Hij heeft bij mij net iets meer plaats om los te komen , denk ik.

Verder valt de fiets wel een keer om bij wat wind, genoeg gewicht en geen vlakke ondergrond.

Ik vermoed dat er wel betere standaarden zijn, zoals een achterstandaard, maar ik vind een middenstandaard logischer en vond toen ook niet de zijstandaard die ik wou.

De standaard standaard die ik had op m'n fiets was bij de schroeven afgebroken.

Willem
wwwillem schreef: Ik vermoed dat er wel betere standaarden zijn, zoals een achterstandaard,
wwwillem schreef: maar ik vind een middenstandaard logischer
?? Kan je dat uitleggen. Wat vind je 'logischer' aan een middenstandaard als je zelf aangeeft dat achterstandaarden (mogelijk) beter zijn?

Renaat
Ik denk dat de plaatsing van een standaard op het daarvoor voorziene oog centraal onder bij de trapas minder zijwaartse krachten op het frame loslaat (bij gebruik). En/of dat op die plaats de fiets er beter tegen kan dan achteraan op het frame.

Los van het feit of de standaard zelf , of de bevestiging van de standaard tegen de zijwaartse krachten kan.

Het is gewoon een inschatting. Of het de juiste is dat weet ik niet.

Met de standaard die over de 2 achterassen heen gaat, is het plaatje misschien nog weer anders. Maar het blijft een beetje raden voor mij.

Groeten,
Willem
Bij mij was de Ursus na een jaar afgebroken. Kan gebeuren natuurlijk maar wat mij betreft zonder reden en en vermoedt een productiefoutje. Wanneer de fiets met de standaard staat kan het wiel doorslaan waardoor je kabels kunnnen beschadigen. Heeft waarschijnlijk te maken met de hoek van je voorvork maar bij mijn maatframe is dat wel lastig.
Verder is het goed om even naar de garantievoorwaarden van je frame te kijken. Mijn Avaghonframe bezit maar een jaar garantie. Dat is voor fietsen van deze kwaliteit te kort. Als dat bij jou ook zo is zou ik dat aankaarten. Wettelijk gezien is dat volgens mij ook onvoldoende. Van een frame mag je verwachten dat het langer meegaat dan een jaar.
Berghaus schreef:Verder is het goed om even naar de garantievoorwaarden van je frame te kijken. Mijn Avaghonframe bezit maar een jaar garantie. Dat is voor fietsen van deze kwaliteit te kort.
Da's echt helemaal niks, zou minstens 10 jaar moeten zijn !! De oudere Koga's waren levenslang gegarandeerd tot 1992, daarna een poosje 10 jaar en nu weer vanaf 2007 levenslang 8)
Nou ja, je wilt vooral dat het frame heel blijft. Koga staat inderdaad bekend om de soepele afhandeling van klachten over framebreuk, maar er zijn ook heel wat gevallen langsgekomen. Maar misschien is dat laatste wel weer omdat er veel Koga's zijn. De Avaghon Series frames zijn in elk geval erg mooie frames, dus ik zou me niet erg druk maken. Bike4travel heeft ook niet de reputatie dat ze klanten in de steek laten.
Wim
Berghaus schreef:Verder is het goed om even naar de garantievoorwaarden van je frame te kijken. Mijn Avaghonframe bezit maar een jaar garantie. Dat is voor fietsen van deze kwaliteit te kort. Als dat bij jou ook zo is zou ik dat aankaarten. Wettelijk gezien is dat volgens mij ook onvoldoende. Van een frame mag je verwachten dat het langer meegaat dan een jaar.
Volgens mij zit er op een Avaghon langer garantie: http://www.avaghon.nl/download/Garantie ... vaghon.pdf
Berghaus, waar baseer jij je op?
Leon
Heb een tijdje geleden een Ortler Perigor https://www.bikester.nl/fietsen/trek-fi ... 84180.html bij Bikester gekocht voor 1700. Chainglider voor 50€ erbij, klaar. Misschien wel hetzelfde frame als de fiets van Gudereit. Voor 1,95 lengte is deze fiets 60 cm, waarschijnlijk te klein. Ik ben zelf 1,89 en het past net. Frame wel wat minder stijf zijn dan van fietsen die 1500 euro duurder zijn , maar voor NL en Europa ruim voldoende. Rohloffnaaf fiets trouwens geweldig.
Berghaus schreef:Verder is het goed om even naar de garantievoorwaarden van je frame te kijken. Mijn Avaghonframe bezit maar een jaar garantie. Dat is voor fietsen van deze kwaliteit te kort. Als dat bij jou ook zo is zou ik dat aankaarten. Wettelijk gezien is dat volgens mij ook onvoldoende. Van een frame mag je verwachten dat het langer meegaat dan een jaar.
Even iets corrigeren: De garantie op een Avaghon frame is 10 jaar.

Marco de Wit
Zo al weer heel wat berichten en dat voor een groot deel over een standaard. Ik kies voorlopig voor een middenstandaard omdat ik er een BOB-kar achter wil hangen en dan is standaard achter minder handig.

Ik had meer discussie verwacht over de voornaaf. Wel/niet Son naaf.

Garantie en service komt wel goed; heb ik vertrouwen in. Ze hebben een goede naam hoog te houden :)

Hoop de fiets volgende week zaterdag op te halen!!
*zip*..
Marco de Wit schreef: Even iets corrigeren: De garantie op een Avaghon frame is 10 jaar.

Marco de Wit
Is van een oudere serie van voor jouw dealerschap. Staat echt op het certificaat.
Overigens prima aanvulling Marco.

Gr. Kees
@Berghaus,

Ook off-topic, ik heb nooit gezegd dat m'n frame kapot is, maar goed.

Wat je wilt horen zul je wel horen.

Willem
wwwillem schreef:@Berghaus,

Ook off-topic, ik heb nooit gezegd dat m'n frame kapot is, maar goed.

Wat je wilt horen zul je wel horen.

Willem
@Wwwillem

Wat wil je nou met zo een opmerking? Beetje respect graag.

Gr. Kees
Berghaus,

Zeg je nu dat ik geen respect voor je heb?
Jammer.

Zo was het niet bedoeld.

Vriendelijke groeten,

Willem
OK. Zand er over dan.

Gr. Kees