Additionally, paste this code immediately after the opening tag: isolatie kleding onderlaaag - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

isolatie kleding onderlaaag

Robertjan schreef: Het Cordura-materiaal (da's weer van Koch Industries tegenwoordig) in de werkbroek van TS, is niet echt waterdicht. Wel laat het een hoop transpiratie tegen, dus voor het fietsen zou ik het niet gebruiken. Hoe langzaam je ook fietst, transpireren doe je vóórdat je doorhebt dat je transpireert en ook in rust (vandaar die aanbevolen 2L/dag aan drinken). Kan dus best zijn dat de opbouw van transpiratie ook voor een stukje kou zorgt, als dat aan de binnenzijde van het Cordura bevriest. :wink:
Hmm bedankt ik ga eerst een thermo onderlaag kopen daarna zal ik eens nadenken voor een winter werkbroek, niet te duur, iets wat snel droogt, de wind tegen houdt en een beetje wijdt is voor bewegingsvrijheid.
Waar moet je dan aan denken: Nylon in combi met ???
Robertjan schreef:Powerstretch is een stof, en deze wordt door diverse kledingfabrikanten gebruikt. Ook in broeken. Het meeste wordt deze stof gebruikt door fabrikanten van kleding voor avontuurlijke activiteiten, zoals buitensport, fietsen, kanovaren, etc. In dat type winkels kun je dan ook zoeken.

Ik vondt deze Marmot Midweight Bottom: 96% Polartec® Power Dry® polyester (waarvan 29% Cocona®)
4% Elastan

Deze is zeker niet hetzelfde als de power stretch ? Is wel van polartec en deze broek is voor mij betaalbaar.

dit is een link96% Polartec® Power Dry® polyester (waarvan 29% Cocona®) 4% Elastan


Ander optie ook dit is een link
82 % Polyamid en 18 % Elastan, alleen deze was vlm meer thermo koersbroek zelfde als de craft.

En deze van craft: linkieee
61% Polyamide (hollowfibres), 35% Polyester, 4% Elastan

En ik las over de Noorse Brynje super thermo hose, dat Noorse militairen brynje gebruiken, en dat het ongekend is qua vocht afvoer ziet er alleen een beetje kinky uit. Maar zou ook perfect werken tegen nare geurtjes.
En superlicht iets van 130gram.
Brynje
100% polypropylene
Nog een tip als je goedkoop wilt doen: bij de C&A hebben ze nu "Thermo" spijkerbroeken met een extra warm laagje er in gebouwd. Aanrader! In de aanbieding had ik ze voor iets van 15 euro per stuk, maar ook zonder aanbieding is het niet al te duur. Het is iets minder dan Odlo-kwaliteit maar je hebt wel gewoon een warme spijkerbroek, wat ik 's winters sowieso wel prettig vind.
gijsvs schreef:Nog een tip als je goedkoop wilt doen: bij de C&A hebben ze nu "Thermo" spijkerbroeken met een extra warm laagje er in gebouwd. Aanrader! In de aanbieding had ik ze voor iets van 15 euro per stuk, maar ook zonder aanbieding is het niet al te duur. Het is iets minder dan Odlo-kwaliteit maar je hebt wel gewoon een warme spijkerbroek, wat ik 's winters sowieso wel prettig vind.
Ik droeg zomers ook spijkerbroeken maar als die nat worden duurt het echt lang voor ze droog worden, ik vond wandelbroeken veel comfortabeler, maar misschien een dunne skibroek in de aanbieding.
Als winddichte buitenste laag voldoet G-1000 van Fjällräven uitstekend. :idea:
Ik droeg zomers ook spijkerbroeken
Ha, ha,
Je fiets zo licht mogelijk en dan spijkerbroeken meenemen..

Voor 1 spijkerbroek weegt 2 FR-broeken!
Revanho schreef:Maar als je kletsnat van het zweet wordt (in koude omstandigheden natuurlijk), dan ben je te warm gekleed of heb je jezelf verpakt in kleding welke totaal geen vocht doorlaat.
Of een derde mogelijkheid: de kleding functioneert simpelweg niet toereikend, ook al zou het dat wel moeten doen. Dat probeer ik nu al een aantal keer te zeggen, maar het dringt geloof ik niet echt door bij je.

Dat terzijde, misschien heeft cotweetje nog wat aan deze uitleg over het kleden in lagen, waarbij ook rekening gehouden wordt met koude omstandigheden:
http://www.fjallraven.com/outdoor-life/ ... principle/
Let wel dat er dus vele fabrikanten zijn van dit soort materialen. Het is niet zo dat ik nu Fjällräven prefereer, maar de uitleg is wel het duidelijkste.

Oh, en Power Dry is gedeeltelijk hetzelfde als Power Stretch. Het zijn labels onder de merknaam Polartec die het bedrijf Malden Mills aan verschillende stoffen geeft. De functie van Power Dry en Power Stretch is hetzelfde. Binnen het label Power Stretch wordt geen dunnere stof aangeboden, binnen het label Power Dry wél (maar ook een dikkere stof, van dezelfde dikte als Power Stretch, genaamd Power Dry High Efficiency).
Robertjan schreef:
Revanho schreef:Maar als je kletsnat van het zweet wordt (in koude omstandigheden natuurlijk), dan ben je te warm gekleed of heb je jezelf verpakt in kleding welke totaal geen vocht doorlaat.
Of een derde mogelijkheid: de kleding functioneert simpelweg niet toereikend, ook al zou het dat wel moeten doen.
Helemaal mee eens.

Robertjan, wat vind je van Dermizax? Heb daar nl een jas van en bevalt me uitstekend. Heb met deze jas al vele lange langlauftochten gemaakt, door wind en sneeuwbuien over bevroren meren (daar kan het errug koud zijn) en ook op de fiets is het een fijne jas.
Voordelen zijn dat je het gewoon kunt wassen, meer stretch, kan tegen zouten (zweet, zeewater), is steviger en het past zich aan de activiteit van de mens (hoe hoger de actie des te meer het ademt).

Grtjes, Yopie
Onder het fietsen en tijdens mijn werk draag ik altijd craft ondergoed (herfst/winter) en dat werkt echt super. Ook heb ik eerder andere merken gedragen: helly hansen etc. maar die zijn kwalitatief toch echt minder. De pasvorm van craft is echt super en ook tijdens het werken en bij veel transpereren blijft het comfortabel.
Ik werk als gasmonteur altijd in buitengebieden en dus ook op open plekken met veel wind, mijn werk is fisiek zwaar en zeer intensief en dus transpireer ik vaak heel veel. Voor mij is dus er echt maar 1 merk.
Misschien ligt de prijs wat hoger maar het heeft ook zoveel +punten.



Mijn werkkleding in de winter bestaat uit een lange thermo broek van craft in combinatie met een craft shirt lange mouw+hoge kraag. Daarover een fleece trui
En een werkbroek van Havep. En craft muts. Bij zeer veel koude wind draag ik een windstopper-shirt van craft.
De craft broeken/muts zijn gemaakt van 100% polyester, het shirt van 60%polyamide,35%polyester en 5% elastane.
En de werkbroek van 35%katoen,65%polyester.
wat vind je van Dermizax
Bergans, altijd goed!! :lol:
grundig schreef:Bergans, altijd goed!! :lol:
Ook de prijs :cry: Voor dat geld koop ik een complete set fietskleding van Crivit Sports. Fiets daarmee het hele jaar door en heb geen last van warmte of koude.

Piet,
Bergans lijkt 1 leuk jackje te maken voor fietsen (Helium), maar geen goede tussenlagen, buitenlagen of isolatiejacks. Hoewel dat natuurlijk altijd persoonlijk is.

Dermizax schijnt ook best aardig te zijn qua diffusie. Of het ook duurzaam is, staat me even zo niet bij. Zelf heb ik er geen jack van, tenzij iemand me sponsort. :wink:
grundig schreef:Als winddichte buitenste laag voldoet G-1000 van Fjällräven uitstekend. :idea:
Ik droeg zomers ook spijkerbroeken
Ha, ha,
Je fiets zo licht mogelijk en dan spijkerbroeken meenemen..

Voor 1 spijkerbroek weegt 2 FR-broeken!
Oh..aldoende leert men, ik heb nog een lange tijd in spijkerbroeken gefietst omdat ik niet ander wist en ik was niet van de tights, maar die lijken nu steeds minder raar :lol: ik was vroeger ook nooit van de lange onderbroeken maar ik heb nu thermo ondergoed gekocht en zit best comfortabel.
Die fr broeken zijn mooi maar een beetje prijzig voor een werkbroek, een skibroek is het niet geworden...te duur, dan koop ik liever op den duur een fr broek :)