Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mountainbike als reisfiets? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

mountainbike als reisfiets?

Yopie schreef:
Fokko schreef:@ Yopie, Ik heb de Cannondale Touring Rohloff Ultra en ben daar zeer tevreden over. http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... BQ&dur=686
Mooie fiets en inderdaad ook een mooi kleurtje!
Heb gelijk even op de zweedse marktplaats gekeken maar nee natuurlijk. :( Ze houden hier wel van fietsen maar het zijn bijna allemaal MTB's of racers. En daarbij heb ik toch het geld niet. :D
AB schreef:Ikzelf beleef heel veel plezier om mijn tractor als atb in te zetten.
Jij hebt me ook op het fantastische idee gebracht om wat niet nodig is van de Santos af te slopen! En nu ik er zo over nadenk is de vergelijking MTB met de santos inderdaad niet eerlijk. In de sneeuw had de Santos nog de dragers plus spatborden (dus onhandiger) en in de zomer had ik hem wel al kaal geplukt maar had hij nog steeds zijn oude gladde bandjes om dus ook wel weer logisch dat ik veel sneller onderuit ging.
Op ijs doet hij 't trouwens beduidend beter, hij is zo koersvast als een tank.
Ik weeg zelf rond de 58kilo en de MTB met spijkerbandjes 14kilo (wat zal 2 x 300 dikke spijkertjes wegen?) en geloof dat de Santos 2 kilo meer weegt maar dat moet toch geen verschil maken.
De geveerde voorvork op de mtb heb ik meestal gelocked dus dat kan ook het verschil met de Santos niet zijn.
Die andere tractor was een VSF met zijn 85kilo berijder die bar weinig fietst en al helemaal niet op zweedse MTBpaden dussss ... trek ik hierbij snel mijn conclusie weer in en ga de Santos weer een nieuwe kans geven!
Ja, ben zo te lezen niet echt slim bezig geweest :oops: dus thanks voor het openen van m'n ogen!

Het idee om met de kaal geplukte Santos ver weg te gaan begint weer angstaanjagend te groeien. :D Zat gelijk weer op kaarten te loeren en te kijken bij RevelateDesigns naar die prachtige bikepacking tassen (wel zonde van mn tubus en ortliebs). Maar eerst maar even wachten op de lente dan kan ik de Santos ECHT testen. 8)

Dank AB en sorry Marie dat ik even je draadje hebt geleend!

Groet,Yopie
Bedenk maar zo dat een tractor dichter in de buurt van een mountainbike komt, dan dat een mountainbike ooit in de buurt van een tractor zal komen :).
bedankt voor al jullie antwoorden.
Ik denk dat we onze reisfietsen gewoon lekker gaan verslijten en dat we voor een nieuwe tweedehands aankoop staan. Een mountainbike kopen dus.
Groet
Marie