Daar zijn de slachtoffers weinig mee.HansvanderVeeke schreef:maar ieder maakt nog steeds zijn eigen keus op basis van de argumenten die voor hem/haar gelden.
Renaat
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:http://www.canvas.be/programmas/vranckx ... 7a5b:-7b8dHenrie schreef: Ik bedoel: als ik een spijkerbroek koop, dan kan ik nooit controleren of daar kinderhandjes aan hebben gezeten of niet.
Ook ik vind dat de moderatoren meestal prima werk leveren. En ik weet hoe ondankbaar dat zo'n vrijwilligersjob vaak is en besef dat er altijd mensen zijn die het beter weten en het dus nooit voor iedereen goed is. Ik heb ook jaren op diverse fora gemodereerd.Theo B schreef:Ik wil hier graag mijn steun betuigen aan de moderators van dit forum:
je wil de zaken graag in goede banen geleiden.......maar altijd brengen mensen je acties in dezen weer ter discussie: Dank dat jij/jullie dit doen
Renaat,Revanho schreef: Maar ik blijf het vreemd vinden dat de herhaling van een discussie geen enkel probleem vormt, behalve als het om ethiek gaat. Ik kan daar slechts uit concluderen dat ethiek blijkbaar een 'vies' onderwerp is dat beter kan vermeden worden.
Eigenlijk zouden ze op een forum als dit dat soort aankondigen direct moeten verwijderen omdat het nagenoeg zeker fout dons is (eend of gans) dat waarschijnlijk in China door kinderen, die 16 uur per dag moeten werken voor een paar cent en onder zeer slechte omstandigheden, geproduceerd wordt. Kortom niet alleen het dons is fout, maar het hele jasje !!JaapG schreef:Dat het jack van de Aldi goedkoop is komt doordat ze geen ganzendons gebruiken maar eendendons oid. Aldi geeft officieel te kennen dat ze geen fout dons gebruiken, zelfs niet in de keten.
Dus supergoedkoop en niet fout kan prima samengaan.
Was dat maar waar. Steeds meer wetenschappers, die zich met het voeden van de wereldbevolking bezig houden, stellen kantekeningen bij het verspillen van landbouwgronden, menselijk voedsel en drinkwater t.b.v het fokken van dieren voor menselijke consumptie.Marjan schreef:Iedereen is het eens dat de plofkip niet kan maar...
Al dat soort bedrijven (Apple, Aldi, Ikea) liegen niet, ze vertellen de waarheid gewoon niet. Zo lang ze de waarheid niet vertellen trap ik liever niet in hun gladde verkooppraatjesJaapG schreef:Aldi geeft officieel aan geen fout dons te gebruiken. Als je aan kunt tonen dat ze dit niet doen zou ik dat vooral met feiten onderbouwd aan de grote klok hangen. Tot die tijd lijkt het mij incorrect ervan uit te gaan dat ze liegen.
Inderdaad. Ik geloof niet meer in de paashaas, dus ik geloof ook niet zomaar in de bewering van een bedrijf als Aldi dat ze geen foute dons gebruiken.Michael W schreef:Al dat soort bedrijven (Apple, Aldi, Ikea) liegen niet, ze vertellen de waarheid gewoon niet. Zo lang ze de waarheid niet vertellen trap ik liever niet in hun gladde verkooppraatjesJaapG schreef:Aldi geeft officieel aan geen fout dons te gebruiken. Als je aan kunt tonen dat ze dit niet doen zou ik dat vooral met feiten onderbouwd aan de grote klok hangen. Tot die tijd lijkt het mij incorrect ervan uit te gaan dat ze liegen.
Tsja, die wetenschappers zijn niet voor niets wetenschappers. Die redenering is gebaseerd op abracadabra berekeningen met als uitgangspunt een zo hoog mogelijke efficiëntie bij productie om de uitstoot naar het milieu te verminderen. Dierenwelzijn is dan geen issue en productie ten behoeve van welzijn/welvaart van de mens staat centraal, een nogal egocentrische benadering naar mijn idee.PietV schreef:Was dat maar waar. Steeds meer wetenschappers, die zich met het voeden van de wereldbevolking bezig houden, stellen kantekeningen bij het verspillen van landbouwgronden, menselijk voedsel en drinkwater t.b.v het fokken van dieren voor menselijke consumptie.Marjan schreef:Iedereen is het eens dat de plofkip niet kan maar...
Willen we spaarzaam omgaan het het milieu en de werelbevolking goed voeden, dan is bio-industrie de oplossing. De vleeskip, door aktievoerders ook wel anders genoemd, is een prima product voor de mens om de 8 essentiele amino-zuren binnen te krijgen zonder verspillen van ruimte, voer, water en een beperkte hoeveelheid kippenmest.
Piet.
Daarom had ik ook in dat vorige foute topic deze aangehaald:Revanho schreef:(Dat betekent overigens niet dat een jasje dat tien keer zo duur is wel altijd ok is.)
Daar zijn inderdaad grote vragen bij te stellen. Daarom dat er ook meer en meer wordt opgeroepen tot het verminderen van de - onhoudbare - vleesconsumptie.PietV schreef: Was dat maar waar. Steeds meer wetenschappers, die zich met het voeden van de wereldbevolking bezig houden, stellen kantekeningen bij het verspillen van landbouwgronden, menselijk voedsel en drinkwater t.b.v het fokken van dieren voor menselijke consumptie.
En dat is dan weer onzin verteld door mensen die niet weten waar ze het over hebben of in ieder geval het gehele plaatje niet zien.PietV schreef: Willen we spaarzaam omgaan het het milieu en de werelbevolking goed voeden, dan is bio-industrie de oplossing.
Toch moeten we niet al te negatief doen over de vleesindustrie. Mijn huisarts gaf mij laatst een antibioticakuur. Drie kippenpoten per dag.PietV schreef:De vleeskip, door aktievoerders ook wel anders genoemd, is een prima product voor de mens om de 8 essentiele amino-zuren binnen te krijgen zonder verspillen van ruimte, voer, water en een beperkte hoeveelheid kippenmest.Marjan schreef:Iedereen is het eens dat de plofkip niet kan maar...
Piet.
Aldi heeft het niet over goed of fout. Ze beweren alleen dat ze geen dons van levende dieren gebruiken. Dan zal het dus dons van dooie eenden zijn. Bij eenden heeft het geen zin ze levend te plukken, want het dons groeit toch niet meer aan. (Verder is eendendons van mindere kwaliteit en daardoor goedkoper dan ganzendons, dus dat duidt ook op een Aldi-keuzeMichael W schreef:Eigenlijk zouden ze op een forum als dit dat soort aankondigen direct moeten verwijderen omdat het nagenoeg zeker fout dons is (eend of gans) dat waarschijnlijk in China door kinderen, die 16 uur per dag moeten werken voor een paar cent en onder zeer slechte omstandigheden, geproduceerd wordt. Kortom niet alleen het dons is fout, maar het hele jasje !!JaapG schreef:Dat het jack van de Aldi goedkoop is komt doordat ze geen ganzendons gebruiken maar eendendons oid. Aldi geeft officieel te kennen dat ze geen fout dons gebruiken, zelfs niet in de keten.
Dus supergoedkoop en niet fout kan prima samengaan.