Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsbroek...advies gevraagd - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietsbroek...advies gevraagd

Misschien wel leuk om mijn ervaringen te delen gezien alle reacties.

Uiteindelijk heb ik vlak voor vertrek bij de vakantiefietser twee korte fietsbroeken met zeem gekocht.
Eentje van het merk Gonso t.w.v. € 60,-
Eentje van Goretex t.w.v. € 100,-

Twee stuks was 'overkill' uiteindelijk. Ik heb mij laten adviseren door een van de verkopers van de vakantiefietser. Hij legde uit dat twee broeken meenemen echt handig is, als een van de broeken je huid irriteert. Daar heb ik in de eerste weken wel last van gehad, maar rouleren had geen enkel effect. Wel het gebruik van zinkzalf.

En dat een van de broeken van Goretex was, was leuk, maar een verschil voelde ik niet.

Ik fietste ook rond met acht (!) reserve remblokjes, ook op advies, deze keer van bike4travel. Het verhaal was dat je remblokjes bij regen en afdaling geheel kunnen wegslijten in 1 afdaling. Voor mijn situatie was dat dus flauwe kul.

Dusseh...Gonso met zeem en je bent klaar. Mijn Gonso heb ik overigens gegeven aan een Duitse jongen die geen fietsbroek had.

De volgende keer neem ik van alles niets meer dubbel mee.
rogierius schreef:Misschien wel leuk om mijn ervaringen te delen gezien alle reacties.

Uiteindelijk heb ik vlak voor vertrek bij de vakantiefietser twee korte fietsbroeken met zeem gekocht.
Eentje van het merk Gonso t.w.v. € 60,-
Eentje van Goretex t.w.v. € 100,-

Twee stuks was 'overkill' uiteindelijk. Ik heb mij laten adviseren door een van de verkopers van de vakantiefietser. Hij legde uit dat twee broeken meenemen echt handig is, als een van de broeken je huid irriteert. Daar heb ik in de eerste weken wel last van gehad, maar rouleren had geen enkel effect. Wel het gebruik van zinkzalf.

En dat een van de broeken van Goretex was, was leuk, maar een verschil voelde ik niet.

Ik fietste ook rond met acht (!) reserve remblokjes, ook op advies, deze keer van bike4travel. Het verhaal was dat je remblokjes bij regen en afdaling geheel kunnen wegslijten in 1 afdaling. Voor mijn situatie was dat dus flauwe kul.

Dusseh...Gonso met zeem en je bent klaar. Mijn Gonso heb ik overigens gegeven aan een Duitse jongen die geen fietsbroek had.

De volgende keer neem ik van alles niets meer dubbel mee.
Misschien is qua broeken het wel verstandig als je je fietsbroeken test vóór je op fietsvakantie gaat. Dan weet je ook of ze gaan irriteren of niet (moet je natuurlijk wel een beetje serieuze afstand gaan fietsen, niet even een blokje om.
Ik gebruik sinds een jaar Chamois creme van Assos.
Hoewel ik genoeg zitvlees heb :D kreeg ik soms na een paar dagen fietsen irritante kleine bultjes op mijn zitvlak.
Sinds ik deze creme gebruik heb ik hier niet geen last meer van.
De creme is zuinig in gebruik. Een beetje in een klein potje overdoen en je hebt genoeg voor weken..
Nee, remblokjes gaan vele weken mee. Hangt een beetje af van weer/terrein/reisduur dus. Voor de 'gemiddelde' vakantiefietser zijn reserveblokjes leuk maar in feite overbodig.
Het is onderhand weer eens tijd om een nieuwe fietsbroek aan te schaffen,

Het merk Ultima lijkt niet meer te bestaan. En dat vind ik toch wel erg spijtig. Want die zaten lekker, vooral ook de padding/zeem.

Wie weet er een goed alternatief?
Zowel qua padding als pasvorm/maatvoering?
Vind zelf de broeken (dameslijn) van Suqoi erg fijn fietsen. Zijn niet goedkoop maar heb geen last van schurende of irriterende plekken. Bij de Suqoi broeken als ik die 's avonds was (thuis) dan zijn ze de volgende ochtend weer droog.

Broeken met bretels wil ik niet veel te lastig bij toilet bezoek.

Op vakantie neem ik minimaal 3 fietsbroeken mee omdat ik anders uitslag krijg van de niet meer schone broek. Kortom iedere dag een schone broek aan helpt mij veel leed te voorkomen.
Ik gebruik een Assos, zonder bretels.
Nooit meer zadelpijn gehad sindsdien.
Mijn keuze kwam tot stand na even googelen, ik dacht ik wil de beste, heb geen ervaring met andere merken dan onder-fietsbroeken van Craft; die hebben aanzienlijk dunnere padding, voor mijn relatief ongetraind achterste onvoldoende. Ik verwacht dat met Assos vergelijkbare goede fabrikanten ook geschikte fietsbroeken verkopen. De dikke padding doet het hem voor mij denk ik, zit als een fauteuil. (op een Brooks)
hoi, fiets broeken zijn erg persoonlijk. bereid je voor op een aantal miskopen voordat je de juiste te pakken hebt.

ik heb een http://www.lorini-sports.com/
Hier voor het eerst een Rapha bib gekocht (Brevet Cargo). Maat M zou perfect voor mij zijn (val zowel bij borst, taile als heupen mooi binnen de range) maar voelt wel erg krap. Even de bretels rekken om te pissen is er niet bij. Ook de banden onderaan de pijpen hebben nog maar weinig "speling". Ondanks de krapte geen knellingen bij de fietshouding. Dan dus toch wel de juiste maat?

Heb ook Assos bibs en die vallen gevoelsmatig iets ruimer.
Prijzig merk Rapha, wel mooi spul.

Ik ga zelf meestal voor een maat groter, dat krappe heb ik niks mee, leuk als je een olympische tijdrit gaat fietsen, maar ik kijk niet op een kwartiertje meer of minder fietsen ;) Hoe het valt (klein / groot) wisselt nogal sterk per merk. Het Italiaanse Castelli is bijvoorbeeld superklein, waar je als stevige Hollander al gauw in de XXL (of meer) range kan komen, maar het Amerikaanse Pearl Izumi valt weer ruimer.

Dit merk heeft trouwens meestal weer 3 fits per broek casual (wijd) / semi form fit (normaal) / form fit (krappe hap) en daarnaast 3 uitvoeringen in degelijkheid 'select' (goedkoop voor sporadisch gebruik) 'elite' (tussenklasse voor langere tochten en luxer/beter uitgevoerd) en tot slot 'pro' (voor hele lange tochten in de hoogste kwaliteit, voor de professional zeg maar)
Heb ff overlegd met Rapha. De maat is goed (aantrekken ging de tweede keer ook al makkelijker ;))
Bij een grotere maat zou de zeem minder gefixeerd kunnen blijven zitten, dus dat werd afgeraden.

Idd erg prijzig (wel korting gehad ;)). Zeem is waarschijnlijk wel één van de beste die ik gehad heb dus ik heb het er voor over.
Ik rijd met een broek van Vaude, ziet er langs buiten uit als een normale short met verschillende zakken, waarvan 2 afsluitbaar met ritsluiting. Dat is vooral makkelijk voor kleine spullen (zakdoek, sleutels, koekje) in te bewaren.

Ik heb een nogal gevoelige prostaat maar met deze broek zelfs na 100km geen centje pijn!

Prijs was rond de 100€ gekocht bij AS Adventure (ook webshop). Broek is nu een 5 tal jaren oud en na zéér vele wasbeurten nog altijd als nieuw. Elke cent waard!